- Anoniem19 december 2013 om 10:07
Hallo,
Gisteravond is het condoom gescheurd tijdens de seks. Mijn vriendin zit wel aan de pil, maar het is haar stopweek. Vandaag vindt, als het goed is, de menstruatie plaats. Kan iemand mij helpen met een uitleg en misschien aangeven wat de kans is dat ze zwanger wordt/is?
Een optie is om een MAP te halen, maar vanwege de epilepsie van mijn vriendin wordt dit lastig omdat we niet weten of de stoffen die in beide pillen zitten met elkaar kunnen reageren.
Zou iemand mij van meer informatie kunnen voorzien?
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenTandor119 december 2013 om 19:30Als je vriendin de pil met regelmaat inneemt en er geen vergeten heeft, is er niets aan de hand. Gedurende de stopweek is ze gewoon beschermd.
ReagerenX24 december 2017 om 11:17En wat als je precies dezelfde situatie hebt (condoom scheurt voor menstruatie dag, MAP andere mogelijk nare gevolgen), maar je bent niet aan de pil?
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2017 om 11:53Zo kort voor de menstruatie kun je niet zwanger raken
Reagerenmarissa7 februari 2025 om 19:30hoi, ik heb hetzelfde gehad. de condoom is geknapt paar dagen voor de menstruatie, maar ik slik niet de pil. Ook is de condoom vervangen nadat we dit zagen en is hij dus niet gekomen. hij was wel dichtbij maar naam een break toen we het zagen. We weten alleen niet hoelang hij erin zat wanneer het geknapt was.
Ook zie en hoor ik vaak genoeg dat je nog steeds wel zwanger kan worden zelfs al heb je sex tijdens de ongesteldheid. De kans is lager alleen niet helemaal weg.
Het liefst neem ik ook niet de MAP. Wat moet ik doen?
Kan ik nog ongesteld worden en is dat dan mijn safety? of kan ik nog steeds ongesteld worden als ik wel nu zwanger wordt?
AV bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
7 februari 2025 om 19:42Tijdens de menstruatie kun je dus niet zwanger raken.
Reageren