Zoeken Vraag het forum

Condoom gescheurd tijdens seks dag voor menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Gisteravond is het condoom gescheurd tijdens de seks. Mijn vriendin zit wel aan de pil, maar het is haar stopweek. Vandaag vindt, als het goed is, de menstruatie plaats. Kan iemand mij helpen met een uitleg en misschien aangeven wat de kans is dat ze zwanger wordt/is?

Een optie is om een MAP te halen, maar vanwege de epilepsie van mijn vriendin wordt dit lastig omdat we niet weten of de stoffen die in beide pillen zitten met elkaar kunnen reageren.

Zou iemand mij van meer informatie kunnen voorzien?

Alvast bedankt!

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Als je vriendin de pil met regelmaat inneemt en er geen vergeten heeft, is er niets aan de hand. Gedurende de stopweek is ze gewoon beschermd.

Reageren
    X

En wat als je precies dezelfde situatie hebt (condoom scheurt voor menstruatie dag, MAP andere mogelijk nare gevolgen), maar je bent niet aan de pil?

Reageren
    John (moderator)

Zo kort voor de menstruatie kun je niet zwanger raken

Reageren
    marissa

hoi, ik heb hetzelfde gehad. de condoom is geknapt paar dagen voor de menstruatie, maar ik slik niet de pil. Ook is de condoom vervangen nadat we dit zagen en is hij dus niet gekomen. hij was wel dichtbij maar naam een break toen we het zagen. We weten alleen niet hoelang hij erin zat wanneer het geknapt was.

Ook zie en hoor ik vaak genoeg dat je nog steeds wel zwanger kan worden zelfs al heb je sex tijdens de ongesteldheid. De kans is lager alleen niet helemaal weg.

Het liefst neem ik ook niet de MAP. Wat moet ik doen?

Kan ik nog ongesteld worden en is dat dan mijn safety? of kan ik nog steeds ongesteld worden als ik wel nu zwanger wordt?

AV bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Tijdens de menstruatie kun je dus niet zwanger raken.

Reageren
Reageer op: Condoom gescheurd tijdens seks dag voor menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.