Zoeken Vraag het forum

angst voor menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • zorgenkind

hallo,

Ik ben nu al sinds november denk ik aan de pil, wel al twee verschillende pillen gehad. De laatste drie maanden had ik Yasminelle. En ik neem mijn pillen altijd mooi, nooit meer dan twaalf uur te laat. Maar het is erg vervelend, want ik heb telkens de week voor mijn menstruatie een erge schrik dat ik niet ga menstrueren. Het blijft steeds door men hoofd spoken dat ik misschien wel de uitzondering zou kunnnen zijn, en dat ene procentje zou zijn en dus zou zwanger zijn. Het is erg vervelend om telkens weer diezelfde schrik te hebben, ik eet dan immers veel minder en denk ook enkel nog maar daaraan. Kan iemand me ajb helpen? Vandaag is namelijk de dag dat ik zou moeten menstrueren en tot nu toe is het er nog niet doorgekomen,en vooral dat maakt me altijd erg bang.. ookal is het nog geen elf uur. Kan iemand me alsjeblieft tips geven zodat ik van de angst afgeraak? Het is namelijk erg vervelend om een week op vier met enorme, misschien wel nuttelose? schrik rond te lopen..
    bedankt

11 reacties
    Reageren
    Lola

Hai, je zou ook een condoom kunnen gebruiken tijdens de seks. Dan is de kans natuurlijk zo goed als nul dat je zwanger raakt. Verder zou ik niet weten wat je er aan zou kunnen doen. Het zit nou eenmaal tussen je oren. Misschien een psycholoog raadplegen?

Succes

Reageren
    zorgenkind

Dankje, en ik weet het, maar ben nu al zo lang samen met mijn vriend. En vaak scheurden de condooms ook en eigenlijk hadden we er erg vaak last mee, daarom dat ik ook met de pil was begonnen. Mijn menstruatie lijkt er door te komen, dus voor deze maand is de schrik bijna weg. Het is wel erg irritant, maar ik denk dat als ik lang genoeg gewoon geraak aan mijn pil dat de schrik ook zal wegebben. Ze beginnen namelijk als ik er zo over nadenk altijd op dezelfde dag (zondag) en ook altijd op ongeveer hetzelfde uur.. Maar ik heb me altijd overal zorgen in gemaakt dus dat is nu niet anders 😉
    toch bedankt

Reageren
    Lola

Graag gedaan en probeer het van je af te zetten. Mag ik vragen hoe oud je bent?

Lola

Reageren
    zorgenkind

ik ben net 18 geworden. Maar heb nu toch weer schrik , de maandstonden die ik dacht te hebben bleken tot nu toe niet echt veel te zijn. En nu ik in bad ben geweest is het zelfs nog amper iets. Ik heb echt weer schrik dat ik toch zwanger zou kunnen zijn, het kan toch niet he, als je je pil nooit meer dan twaalf uur bent vergeten? want ik heb echt schrik. Heb al geweend maar kan niets aan men ouders zeggen. Waarom doet mijn lichaam zo moeilijk?

Reageren
    zorgenkind

dus het zou kunnen dat ik gewoon niet zo goed menstrueer omdat ik de pil neem?
    Het is wel waar dat ik sinds dat ik de pil neem heel weinig menstrueer maar toch een paar dagen. Toch heb ik nog erg veel schrik… Denk dat niemand zo gelukkig zou zijn als ik met haar menstruatie..

Reageren
    Emma

Hahaha, heel normaal hoor 😉 Maar inderdaad kan het zijn dat door de pil je menstruatie veel minder heftig en korter van duur is. Maak je niet druk!

Groet Emma

Reageren
    zorgenkind

Dankjewel 🙂 het is leuk om iemand te hebben die naar me luistert… Ik ga ook gewoon nog tot morgen afwachten, ben nog geen dag over tijd dus.. en zeker bij de dokter gaan, want anders ga ik denk ik nooit van die ontsteking afgeraken..

Reageren
    Emma

Geen dank. Ik weet dat je een tweede topic hebt aangemaakt en als je van je blaasontsteking af wilt, zul je toch echt even naar de huisarts moeten. Als je antibiotica krijgt voorgeschreven, houd er dan rekening mee dat antibiotica niet alleen de slechte bacteriën doodt, maar ook de goede. Het zou dus heel goed kunnen dat je daarna een Candida infectie oploopt (= geen SOA maar een schimmel) dus vraag meteen om vaginale zetpillen tegen candida!

Succes

Reageren
    zorgenkind

Dankje, ja want ik wist eigenlijk niet zo goed hoe ik het moest plaatsen. Dankjewel, ik zal het zeker vragen. Maar denk dat ik best ook vraag of de antibiotica men pil kan beïnvloeden dat ik volgende maand geen schrik heb.

Reageren

De pil en antibiotica: geen interactiesignaal meer:
    Sinds jaren worden pilgebruiksters geïnformeerd over aanvullende anticonceptieve maatregelen bij het gebruik van amoxicilline of een tetracycline. Dit gaat per 1 januari 2012 veranderen. De ’vermeende interactie’ stond al tijden ter discussie vanwege het gebrek aan onderbouwing.

Aanvullende maatregelen zijn dus niet nodig bij het gebruik van antibiotica die geen CYP-enzymen induceren, dat zijn alle antibiotica behalve rifabutine (Mycobutin®) en rifampicine (merkloos, Rifadin). Bij deze laatste twee is wel een duidelijk mechanisme voor interactie, namelijk CYP3A4-enzyminductie, zoals dat ook het geval is bij de anti-epileptica carbamazepine (merkloos, Tegretol®) en fenytoïne (Diphantoïne(-Z)®, Epanutin®).

Lees verder/Bron
    http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdschriftartikel/De-pil-en-antibiotica-geen-interactiesignaal-meer.htm

Reageren
Reageer op: angst voor menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.