- anoniemmm18 februari 2013 om 19:25
Hai mensen,
even een algemeen vraagje waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben.
Ik was van plan om de eerste dag van mijn menstruatie te beginnen met de pil maar ik weet nou niet precies wanneer ik ongesteld ben.. Ben je nou officieel ongesteld de eerste dag dat je bloed of de eerste dag dat je last heb van krampen in je baarmoeder? Want ik heb meestal 3 dagen van tevoren al buikkrampen, is dit al menstrautie? Of pas het bloeden?
Thnx10 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 februari 2013 om 20:49Beste anoniemmm
De menstruatie of ongesteldheid is de fase van de menstratie-cyclus waarin het aangegroeide baarmoederweefsel met het daarin aanwezige bloed via de vagina het lichaam van de vrouw verlaat. Vlak vóór de menstruatie daalt de lichaamstemperatuur met ca. 0,3 oC.
Reageren
Dus de eerste dag dat er een bloeding is.Emma21 februari 2013 om 20:37Je bent ongesteld -zo noem je dat- op de dag dat je bloed uit je vagina verliest. Dat kun je opvangen met een tampon of een maandverband.
Nog vragen? Stel ze gerust!
Reageren
Liefs EmmaAnoniem23 juli 2020 om 15:38Ik heb een vraag ik ben over een week weer ongesteld maar ik heb altijd best een opgezwollen buik af en toe hoort dat er bij of niet
ReagerenJohn (moderator)
23 juli 2020 om 15:59Dat hoort erbij
ReagerenAnoniem23 juli 2020 om 18:55En ik moet ook vaak plassen en heb hooft pijn hoort dat er ook bij
ReagerenJohn (moderator)
23 juli 2020 om 18:57Dan kan er ook bij horen
ReagerenIemand8 september 2020 om 17:19Hoi ik heb een vraag kan je ook ongesteld worden als je nergens last van heb van buik pijn of opgezwollen bij of hoort pijn om moet je die symptomen ook hebben als je ongesteld moet worden want normaal heb ik dat namelijk wel
ReagerenJohn (moderator)
8 september 2020 om 17:23Je hoeft geen klachten te hebben hoor
ReagerenIemand8 september 2020 om 17:28En ik ben pas net ongesteld is het raar dat ik dat ik dan al 2 weken over tijd ben
ReagerenJohn (moderator)
8 september 2020 om 17:29De eerste maanden kan de menstruatie nog erg onregelmatig zijn.
Reageren