- Anoniem8 februari 2013 om 17:36
Helpp!
Ik begin nu een beetje borsten te krijgen en witte afscheiding…
Ik krijg telkens hoofdpijn, buikpijn en ik heb last van mijn rug!Help alstjeblieft ik ben 11 jaar en ik ben bangg!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 februari 2013 om 17:47Beste anoniem,
Het zou heel goed kunnen dat het de menarche is. Het begin van de menstruatie.(google maar eens naar menarche)
Reageren
Ik zou je adviseren om er met je moeder of eventueel een oudere zus over te praten.
Natuurlijk kun je ook bij je huisarts langs gaan.Anoniem13 februari 2013 om 16:44Maar wat zijn nou de echte kenmerken daarvan??
En mijn vader is huisarts en ik durf het niet te vertellen…..
Ik heb ook een vieze geur! blehh…..Please help me(thanxx voor je reactie ben heel zenuwachtig!)
ReagerenQuote13 februari 2013 om 16:57Anoniem113 februari 2013 om 16:58Lees ook:
welke kenmerken zijn er als je ongesteld moet worden? help!!
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/87455-welke-kenmerken-zijn-er-als-je-ongesteld-moet-worden-help/Page-2.htmlAnoniem13 februari 2013 om 17:01Emma13 februari 2013 om 17:05Hallo meisje,
Je hoeft nergens bang voor te zijn hoor. Kenmerken zijn inderdaad meer, witte, slijmerige afscheiding. Dit kan nog wel een jaar of twee aanhouden. Beetje vervelend, maar verder onschuldig. Borstgroei, schaamhaar, het hoort er allemaal bij. Evenals buikpijn en rugpijn. Misschien een ideetje dat je alvast maandverbandjes koopt (of je moeder heeft ze) en dat je er een in je schooltas doet. Mocht het je gebeuren dat je op school ongesteld wordt, dan heb je iig verschoning bij je en is de kans op doorlekken gering. Nog vragen? Stel ze gerust.Liefs, Emma
ReagerenAnoniem18 februari 2013 om 19:49heel erg bedankt voor je reacties!
Reageren
Ik ben al wat minder… zenuwachtigg…..
maar jah idd mijn moeder heeft wel maandverbandjes en tamponss… (kzag het in haar laatje liggen..)
En zijn er nog kenmerken?
Alvast bedankt voor je reactie!