- Iris28 december 2012 om 20:04
hoi,
ik heb de 18 december sex gehad met mn vriend maar het condoom was afgegleden (weet niet tijdens de sex of toen hij uit me ging) ik ben daarna onmiddellijk een MAP (norlevo) gaan halen en heb ze ongeveer 3 uur na de onveilige sex ingenomen. ik neem de pil niet en had trouwens geen last van bijwerkingen van de MAP, helemaal niets…
nu mijn laatste menstruatie was 29 november en ik heb een regelmatige cyclus van +/- 28à29 dagen en heb sinds 2 dagen dus last van menstruatiekrampjes maar die verdwijnen na een minuutje of minder en komen regelmatig terug op een dag ongeveer 6 keer per dag ofzo, ik ga geloof ik de 31e een testje doen om het zeker te weten maar ik ben zo bang dat ik zwanger zou zijn!
ik weet niet wat ik nu moet denken want je hoort vaak vanalles dat sommige vrouwen toch zwanger zijn geraakt zelfs als ze de MAP hebben genomen!
groetjes Iris
1 reactieReagerenMarjan28 december 2012 om 21:06Dag Iris, wat goed dat je zo snel de MAP hebt ingenomen. Ik weet uit ervaring dat de pil je cyclus flink kan ontregelen. Een paar dagen tot een week later ongesteld worden is heel normaal. Zodra je over tijd bent, kan je een test doen. Voor je gemoedsrust en om het zeker te weten. De ellende met de MAP is dat je er zwangerschap-achtige bijwerkingen van kan krijgen, wat je zorgen alleen maar in de hand werkt. Testen is het enige wat helpt, grote kans dat je niet zwanger bent en gewoon ontregeld door de grote hoeveelheid hormonen in de MAP.
Reageren