- mi mi mi16 juli 2012 om 17:06
he ik heb een vraag…
ik ben voor 2 weken geleden gewoon ongesteld geweest…
maar nu heb ik geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend… en toen hij was klaargekomen en zijn penis er uit haalde.. zat er allemaal rood bloed op zijn penis…
toen ik naar de wc ging en mijn vagina schoonmaakte kwam er donkerbruin bloed uit… nu heb ik al 2 dagen dat ik donkerbruin bloed en het is ook slijmerig… maar wanneer ik een inlegkruisje indoe zit er niks in me inlegkruisje en wanneer ik plas is me plas gewoon helder… maar wanneer ik me vagina schoonmaak na het plassen komt er wel donkerbruin bloed uit… ik heb dit wel eens eerder gehad tijdens sex maar dat was op de laatste dag van de ongesteldheid dus ik zocht er niks achter….maar donkerbruin bloed en het is slijmerig.. en komt alleen uit de vagina wanneer ik me vagina van binnenschoonmaak
8 reactiesReagerenLana17 juli 2012 om 13:39Contactbloeding? Tussentijds bloedverlies?
ReagerenAnoniem117 juli 2012 om 13:40Lees meer vragen en antwoorden over contactbloedingen:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Contactbloeding&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2Fcrien18 oktober 2012 om 11:58Ha, ik herken dit precies, is bij mij momenteel ook het geval, maar ik zie dat niemand een tip ter geruststelling kan geven. Hopen dat er meer reageren…?
ReagerenAnoniem18 oktober 2012 om 12:13Zo af en toe bruin bloed is toch heel normaal.
Reagerensamehere18 oktober 2012 om 15:30Ik heb dit ook.. Maar bij varieert de kleur nogal.. Volgens mij zijn dit lichte tussentijdse bloedingen, of kan het zijn dat al het bloed van je laatste menstruatie nog niet helemaal uit je vagina is.. Mijn dokter heeft me aangeraden om na elke menstruatie je vagina te reinigen met Isobetadine Gynea. Ze gebruiken dit ook bij vrouwen die gaan bevallen e.d.. Is dus volkomen veilig en daarmee haal je de ‘restjes’ eruit.
Reagerenmij12 augustus 2013 om 13:07Bruin bloedverlies komt vaker voor, ‘oud’ bloed hoeft helemaal niet zo oud te zijn, kan soms een dag ofzo, kan ook komen door een liggende houding. Veel vrouwen hebben bruin bloedverlies voorafgaande aan de menstruatie en aan het einde van de menstruatie. Oorzaak kan ook een vaginale infectie zijn. Dat is meestal prima te behandelen.
Reagerenfi24 juli 2018 om 07:38Na mijn menstruatie waaebij ik normale bloedverlies kreeg , begon ik bruine bloed te krijgen na het plassen bij het afvegen, dit is nu al 4 dagen aan de gang, ik heb dit nooit eerder gehad , en een week voor ik normaal ongesteld werd kreegik ook bruin bloed , toenn is het opgehoiden , en weekje latee dus werd ik normaal ongesteld , en  u hebik al 4 dage  bruin bloed bijnhet afvegen na het plassen, is dit normaal , ik ben erg geschrokken, please help
ReagerenJohn (moderator)
24 juli 2018 om 10:15Daar hoef je niet van te schrikken. Het is normaliter nog wat oud bloed van de menstruatie dat nog in je baarmoeder zat en er nu uitkomt.
Reageren