- mooiboy168 mei 2012 om 09:14
hallo iedereen,
Ik heb even een vraagje want ik zit er wel een beetje mee.
Ik heb een vriendin waar ik een sexuele relatie mee heb. Ze is nu net klaar mat haar 3e maand aan de pil. afgelopen zaterdag (05-05-12) heeft ze haar laatste pil geslikt.
Ik heb vanmorgen onveilige sex met haar gehad (zoals ik altijd doe), maar toen kwamen we er achter dat zij ongesteld is geworden. ik ben toen in haar gekomen.
Nu is mijn vraag: Is er kans op zwangerschap? en zal ik haar wel of niet een morning after pil geven?Alvast bedankt voor jullie hulp
(zij is 15 en ik ben 16)
5 reactiesReagerenmooiboy168 mei 2012 om 09:21oja vandaag is dus 3 dagen later (08-05-12) voor de mensen die het zich afvragen
ReagerenEmma10 mei 2012 om 14:23Hallo, voor een MAP (Morning After Pil) is het te laat maar je vriendin slikt toch de gewone pil? dan is ze beschermd hoor. En nu is ze dus normaal ongesteld.
Groetjes Emma
Reagerenmooiboy1631 mei 2012 om 21:37ze is wel aan de pil, maar als ze ongesteld is en ze dus haar stoptijd heeft dan is ze niet beschermd lijkt me. ik wil gewoon graag weten of ze door het sperma dat de eerste dag van haar ongesteldheid in haar gekomen is zwanger kan raken.
ReagerenLana1 juni 2012 om 08:28Hallo Mooiboy, ik denk dat jij niet begrijpt hoe de pil werkt. Heb je nooit de bijsluiter gelezen. Lees dit maar eens:
Hoe betrouwbaar is de pil?
Bij zorgvuldig gebruik is de pil heel betrouwbaar. De kans op zwangerschap is 0,3% per jaar. Dat betekent dat als 1000 vrouwen een jaar lang de pil gebruiken, er gemiddeld 3 vrouwen zwanger worden.Hoe gebruik je de pil?
Gedurende drie weken neem je iedere dag een pil. Daarna neem je één week geen pil. In deze ‘stopweek’ komt de menstruatie. Na de stopweek begin je aan een nieuwe strip (21 pillen). De startdag is altijd op dezelfde dag van de week. Als je de pil iedere dag rond dezelfde tijd inneemt (bijvoorbeeld voor het slapengaan), is de kans dat je deze een keer vergeet kleiner.Wanneer ben je tegen zwangerschap beschermd?
Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt).
De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa).
Lees verder: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Reagerensuuz7 juni 2012 om 01:25Let goed op de bijsluiter van haar pil. Iedere pil is namelijk anders. Als je de angst voor zwangerschap blijft houden, maar toch seks wil hebben gebruik dan een condoom.
Reageren