Zoeken Vraag het forum

Menstruatie komt niet.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • maccool

Hallo allemaal,

Ik ben op het moment 18 jaar en ben nu twee maanden aan de pil. Zeker afgelopen maand heb ik de pil goed geslikt, iedere dag tussen 22.00 h en 00.00 h.
    Nu heb ik afgelopen vrijdag de laatste pil geslikt en nu is het woensdag en ik ben nog steeds niet ongesteld. Wel heb ik buikpijn (zoals altijd tijdens de menstruatie) en een rommelende onderbuik. Ik heb op de de vrijdag dat ik mijn laatste pil slikte van mijn tweede strip voor het eerst seks gehad met mijn vriend. Zonder condoom.
    Mijn vriendinnen zeggen dat mijn menstruatie waarschijnlijk nog wel komt en dat het de stres is die er voor zorgt dat ik nog niet ongesteld ben. Ik zit momenteel ook voor mijn examens. Hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben? En hoe kan het komen dat het zo lang duurt voordat ik ongesteld ben. Na mijn eerste strip was ik na 3,5 dag ongesteld.

Groetjes een zenuwpees.

6 reacties
    Reageren
    maccool

Oke vertrouw de pil toch maar..
    Toch de stress geweest.

Reageren
    Emma

Ben je ongesteld geworden dan?

Reageren
    maccool

Jep.. Maar normaal ben ik toch redelijk regelmatig en ik had dus eigenlijk maandag ongesteld moeten worden.

Reageren
    Emma

Maar je zegt zelf al dat je net aan de pil bent – twee maanden – en dat je in examenstress verkeerd. Het vrouwelijk lichaam reageert op van alles wat zich afspeelt in de hersenen.

Succes met je examen!

Reageren
    maccool

Dankje!

Reageren
    Thijs

En bij twijfel meissie, gewoon condoom gebruiken. Scheelt ook een hoop onnodige stress. En nu slagen he, voor je examen!

Groeten, Thijs

Reageren
Reageer op: Menstruatie komt niet.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.