- Mandy19 juli 2011 om 13:40
Hoi ik ben mandy en ben 16.
Ik heb nu voor het eerst de pil heb het verder nooit eerder ingenomen,
maar ik ben vandaag ongesteld geworden en wil daar zo snel mogelijk vanaf.
Ik hoorde dus dat als je de pil inslikt op de eerste dag van je menstruatie dat het dan eerder stopt?Groetjes
6 reactiesReagerenTiara19 juli 2011 om 18:29Wat bedoel je precies? Bedoel je dat je de pil wilt doorslikken? Waarom wil je dat? De menstruatie is een natuurlijk verschijnsel van de vrouwelijke hormooncyclus.
Reagerensuus8 maart 2012 om 19:20Hee, ik ben ook begonnen met de pil op de eerste dag van mn menstruatie en ik ben nu al 2 week ongesteld. Volgens mij duurt het alleen maar langer, MAAR WAAROM!?
ReagerenAnoniem21 maart 2015 om 21:52Als je net begint met de pil dan kan het zijn dat je inderdaad in het begin ineens heel lang ongesteld bent, dat komt omdat je lichaam hieraan moet wennen. Als het echt langer aan blijft houden zou ik gewoon de huisarts bellen voor advies
als je trouwens seks hebt en je gebruikt geen condoom omdat je denkt dat de pil “genoeg” is moet je wel opletten dat je NIET doorslikt. Als je pech hebt en je word dan zwanger kom je er namelijk ook niet achter. De pil is namelijk sowieso niet echt betrouwbaar alleen.
Ik raad je aan om een spiraaltje te nemen, dan ben je bijna tot niet meer ongesteld en het is ook nog eens 100% veilig tegen ongewenste zwangerschappen 😉
ReagerenAnoniem28 maart 2015 om 14:41als ik jou was zou ik het niet de eerste dag van je menstruatie slikken het moet er toch uit ik zou zeggen kijk hoelang je het zonder de pil hebt en slik hem 1 a 2 dagen voor dat je er normaal gesproken van af bent zonder de pil
ReagerenJohn (moderator)
28 maart 2015 om 16:42Als je niet op de eerste dag van je menstruatie met de pil de pil voor de eerste keer start, houd er dan rekening mee dat de pil de eerste 2 weken niet betrouwbaar is.
Reageren
Bovendien stopt je menstruatie niet eerder als je op de eerste dag met de pil start.Juultjuh30 mei 2017 om 23:57ook zou ik op een spiraaltje niet vertrouwen! Mijn tante is gewoon Zwanger geraakt met het spiraaltje!
Reageren