John (moderator)
2 december 2018 om 01:22Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Het kan een hormonale kwestie zijn….
Anoniem5 december 2018 om 17:01ik heb sinds 1,5 jaar een spiraal en heb nu de laatste 2 maanden ook bloedverlies, soms is her enkel vuil maar ook soms rood. Er waren maar 3 weken tussen en duurt nu ook al bijna een week.. wat moet ik doen? Ik twijfel om het spiraal te laten uithalen..
ReagerenRebekka10 januari 2019 om 04:45Ik heb bijna twee jaar mijn mirena spiraal en ben nu voor het eerst pas weer ongesteld.. dit gaat gepaard met een opgezette onderbuik en steken bij het druk zetten op de wc.. daarnaast heb ik ook nog 2/3 dagen griep gehad maar durf niet te zeggen of dit met elkaar te maken heeft.. iemand die dit ook (gehad) heeft?
Reagerenizzy21 februari 2019 om 11:54ik heb nu zon 1 jaar en 2 maanden een mirena spiraal. ben na het plaatsen nooit meer ongesteld geweest. maar vorige maand en nu weer en weet niet zo goed hoe dit opeens uit het niets komt na een jaar eigenlijk niks te hebben gehad. wat ik ook heel opmerkelijk vind is dat ik nu ook heel vaak extreem gevoelige tepels heb, terwijl ik dit in mijn hele leven nog nooit heb gehad :/
Reagerenp5 mei 2021 om 18:40ik heb een vraag ik heb 6 weken geleden een spiraal laten plaatsen en heb erna 2 weken veel bloed verloren en toen een paar weken nog een beetje bloed verlies maar nu een paar dagen wordt het bloed verlies meer en heb ook al een paar dagen gevoelige borsten .
wat kan ik het beste doen ?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2021 om 21:19Morgen even contact opnemen met je huisarts lijkt me het beste
ReagerenViimii14 juni 2023 om 11:17Heb jij hier uiteindelijk een antwoord op gekregen? Want ik heb juist hetzelfde voor als jou nu .. jaar geleden laten plaatsen door de migraine helemaal vrij en nu na een jaar constant terug hoofdpijn en nu bloed verlies 😵💫
ReagerenAnoniem29 januari 2025 om 00:07Hallo daar!
Reageren
Ik heb nu iets langer dan een jaar een spiraal en heb sinds kort last van gevoelige borsten en pijnlijke tepels. Ook verlies ik vocht langs m’n tepels. Nu heb ik ook buikpijn en wat bloedverlies. Vraag me af of dit nu na een jaar een doorbraak is van een menstruatie ? Of iets anders? Zit de spiraal nog goed op z’n plek?John (moderator)
29 januari 2025 om 12:01Het kan een aankomende menstruatie zijn of van de spiraal. Dat is zo moeilijk te zeggen
ReagerenAnoniem11 mei 2025 om 19:59Hee, ik zit in precies dezelfde situatie nu, weet jij ondertussen al wat het was?
ReagerenBritt13 mei 2025 om 15:28Ik kwam dit tegen en het verbaasd mij dat niemand 1 van jullie heeft verteld dat de werking van een spiraal af kan nemen door verschillende redenen.
Reageren
Het kan zijn dat je lichaam simpelweg meer hormoon nodig heeft, dat je lichaam het afstoot etc etc.
Je bent wellicht 5 jaar beschermt, maar dit is per persoon anders.
Wordt je na een x aantal jaren weer ongesteld, zorgverlener bellen en het voorleggen/ laten checken of hij nog goed is/zit.Celine13 juli 2025 om 14:29Hier ook nu bijna 1,5 jaar voor de 2e keer een mirena spiraal.
Reageren
Ik ben maandelijks ongesteld en vaak last van buikpijn en hoofdpijn. Ook merk ik echt aan mijn stemming dat het veel invloed heeft in negatieve zin. Ik denk erover om er helemaal mee te stoppen en een andere manier te vinden van anti conceptie. Apart want de keer, 5 jaar geleden was is heel positief hierover.
Iemand tips?John (moderator)
13 juli 2025 om 14:54Bespreek het met de huisarts of gynaecoloog. Die kunnen daar het beste over adviseren
ReagerenAnoniem9 augustus 2025 om 17:23Ik heb precies dezelfde klachten als jij.
Reageren
Na 1,5 jaar sinds afgelopen 2 maanden weer ongesteld en toename van hoofdpijn/ migraine.
Heeft iemand tips of een advies wat je in deze situatie het beste kunt doen?Mieke10 augustus 2025 om 21:26Ik heb nu ruim 2 jaar deze spiraal heb hem al vaker gehad.maar word nu ineens na 2 jaar ongesteld of bloeding heb geen idee.heb hem al eens na laten kijken maar zat goed verder nu heb ik ook een ingetrokken tepel en onder de tepel zit een bult. Kan dit met elkaar te maken hebben .moet ik hier weer voor naar de huisarts?wat is er aan de hand?
Reageren