Zoeken Vraag het forum

Grieperig, opgezette klier Menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MissPoes

In Mei heb ik mijn spiraal laten verwijderen en na 20 jaar besloten geen anticonceptie meer te nemen. Sinds de verwijdering wordt ik elke maand op dezelfde datum ongesteld (nu 4x)

De bloedingen zijn er maar niet zoals ik gewend ben (met klonten slijm etc) het is eigenlijk gewoon bloed wat er met plassen uitkomt. Ik merk dat ik nu iedere ongesteld een week ervoor ziek wordt (keelpijn, hoofdpijn) griepachtig. En tijdens mijn eerst twee dagen van menstrueren is dit op zijn heftigs. Ook heb ik de afgelopen 3x een week na mijn menstruatie last van een verdikte klier links onder mijn kaak/ hals wat dan een week duurt voordat dit weg is en behoorlijk pijnlijk is met bewegen (pijn trekt door naar kaak en oor) wat kan dit zijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je keelpijn hebt en je grieperig voelt kan de klier in de hals wel wat opzetten. Dat is dan een normale reactie.
    Maar omdat je die klachten telkens voor je menstruatie hebt, zou ik daarmee wel even naar de huisarts gaan.

Reageren
    MissPoes

De klier zet pas een week na mijn menstruatie op…
    Dan heb ik geen last meer van keelpijn en een grieperig gevoel, dat komt een paar dagen en tijdens mijn menstruatie opzetten maar op dat moment heb ik geen last van mijn klier, dat is het vreemde…

Kan het wellicht met endometriose te maken hebben?
    Ik heb 2 jaar geleden nog een lis gehad vanwege CIN2 maar toen had ik nog een spiraal, dus dan lijkt mij dat niet voor te komen

Reageren
    John (moderator)

Ik heb er zo ook geen pasklaar antwoord op. Het zou hormonaal kunnen zijn. Maar dat kan met bloedonderzoek worden gecontroleerd.

Reageren
Reageer op: Grieperig, opgezette klier Menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.