Zoeken Vraag het forum

Grieperig gevoel vóór menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw, 30

Hallo allemaal,

Ik heb altijd al gehad dat ik hele hevige menstruaties heb en heel veel pijn tijdens de menstruatie. Dus mijn menstruaties zijn nooit een pretje geweest.
    Maar nu voel ik mij sinds gister grieperig. Overal spierpijn, ook al wat buikkramp af en toe, hoofdpijn, misselijk, koude rillingen. Echt het gevoel alsof je de griep gaat krijgen. Vandaag heb ik alleen nog hoofdpijn en wat misselijk. Heb ook totaal geen eetlust, wat ik normaal wel heb. Normaal gesproken eet ik juist meer rond en tijdens mijn menstruatie.
    Ik ben ook nog niet echt ongesteld geworden. Wel een beetje, maar nog niet zoals normaal.

Ik heb het natuurlijk gegoogled, en het kan bij sommige vrouwen voorkomen dat ze zich grieperig voelen vóór de menstruatie. Maar is het normaal dat ik dat ineens heb terwijl ik dat normaal nooit heb gehad? Mijn mentale gezondheid is ook al niet al te best op het moment, dus kan stress de oorzaak zijn hiervan?

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Zware bloedingen kunnen te maken hebben met factoren als tekorten aan voedingsstoffen, een verkeerde balans tussen progesteron en oestrogeen maar ook met ontregeling van schildklierhormonen. Onderliggende problemen kunnen ook leiden tot andere klachten. Bloed laten prikken kan niet verkeerd zijn. Daarnaast kan je denken aan bijvoorbeeld een orthomoleculair therapeut, om je lichaam wat meer in balans te krijgen. Een goede gezondheid begint wel bij een goed voedingspatroon. Zo eten de meeste mensen teveel snelle suikers.

Reageren
Reageer op: Grieperig gevoel vóór menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.