Zoeken Vraag het forum

oud menstruatie bloed?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ans

Hallo,
    Ik lees al veel over bruine afscheiding/ oud bloed op dit forum maar wil toch graag een vraagje stellen.
    Ik slik al jaren microgynon 30 nooit geen probleem. de laatse tijd schuift mijn menstruatie wel een dag op. De ene keer ook meer dan de andere keer. De laatste keer was ik maar 1 dag ongesteld. nu halverwege de cyclus, krijg ik ineens donkerrood/bruine afscheiding.(alleen bij toiletgang) Dit nu al een week lang. Is dit nog van de laatste menstruatie?
    De assistente zei dat ik even af moest wachten of het bij de volgende strip weer gebeurd.Maar mag dit zo lang doorgaan? Herkent iemand dit?
    gr Ans

5 reacties
    Reageren
    Anne-Marie

Kan het zijn dat dit de eerste overgangsverschijnselen zijn bij jou?

Reageren
    Anja

Typische overgangsverschijnselen zijn met name menstruatieveranderingen. De menstruatie komt op onregelmatige tijdstippen, met kortere of langere tussenpozen, en verandert. Uw ongesteldheid kan opeens veel langer of juist korter duren. Het bloedverlies kan zeer hevig zijn of juist veel minder. Verschijnselen die samen kunnen gaan met menstruatie (buikpijn, rugpijn), kunnen voor het eerst optreden, erger of juist minder worden dan u gewend was.

Reageren
    Anja

De overgang begint vaak met een verandering in het menstruatiepatroon. De menstruaties komen korter na elkaar en worden vaak heviger; soms zijn er ook stolsels. Vervolgens wordt de pauze tussen de menstruaties steeds langer en uiteindelijk blijven ze helemaal weg. De menopauze heeft plaatsgevonden als er een jaar lang geen menstruaties meer zijn geweest.

Nederlandse vereniging obstetrie en gynaecologie:
    http://www.nvog-documenten.nl/index.php?pagina=/richtlijn/item/pagina.php&richtlijn_id=579

Reageren
    ans

Bedankt voor jullie reacties
    Ik ben bijna 40 beetje jong voor de overgang maar aan de andere kant hoor je het meer.
    ben inmiddels wel bij de dokter geweest en die heeft me een andere anticonceptie pil voorgeschreven. Even afwachten dus.

Reageren
Reageer op: oud menstruatie bloed?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.