- Sylvana28 september 2023 om 16:43
Eerder dit jaar roze afscheiding gehad en toen een uitstrijkje gehad. Deze was goed alleen geen endocervicale cellen gevonden. Pap1 en geen hpv de baarmoeder er verder goed uit zag (wel iets rood).
In juni had ik een drupje bruin in mijn ondergoed. Daar is het ook bij gebleven. In augustus ook weer 1 keer bij afvegen bruinige afscheiding. Nu vanmorgen (moet nog 3 dagen de pil slikken) heb ik rode afscheiding gehad, dit veranderde snel naar bruin en nu is het weer weg. Toch maak ik mij wel zorgen of dit baarmoederhalskanker is. Of kan dit komen door de pil? Wel stressvolle dagen gehad. Heb sinds 2 weken een schimmelcreme voor me voet en dit is gisteren veranderd in tabletten terbafine. Ik weet niet zo goed of ik hiermee naar de dokter moet, omdat ik dit jaar al een uitstrijkje heb gehad en die goed was en geen hpv. Ik slik de pil nu ongeveer een jaar.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2023 om 16:53Dat kan wel eens voor komen bij pilgebruik.
ReagerenSylvana28 september 2023 om 16:59Bedankt John. je acht de kans ook zeer klein dat dit door baarmoederhalskanker kan komen? aangezien half jaar geleden er een goed uitstrijkje was een geen hpv?
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2023 om 17:04Zeer onwaarschijnlijk
ReagerenSylvana28 september 2023 om 17:05Bedankt John. Misschien heb ik wel een te lichte pil. Ik kijk het nog even aan. Als ik het volgende maand weer heb zal ik even advies vragen aan de huisarts.
ReagerenSylvana28 september 2023 om 17:18Toch nog kleine vraag.. omdat er geen endocervicale cellen zijn gevonden. Is er dan niet een kans dat er toch iets zit? waardoor ik die bloedingen nu heb.
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2023 om 17:42Zeer onwaarschijnlijk. Maar als je er dan toch zo ongerust over bent, ga dan naar de gynaecoloog en bespreek het
ReagerenSylvana28 september 2023 om 18:31Bedankt John. Komt door de angst. Ik laat het zo. Het zal idd door de pil komen
Reageren