Zoeken Vraag het forum

Pijn onderrug voor de stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Priscilla

Hallo,

Ik slik de pil en sindsdien elke maand heftige pijn in de onder rug voor week, maar voor de stopweek. Nadat de menstruatie begint neemt de rugpijn af en is het weer weg tot de volgende menstruatie.
    Huisarts geeft aan niet hormonaals.
    Moet ik me alsnog zorgen maken aangezien ik het elke maand pijnlijk is?

Mvg priscilla.

2 reacties
    Reageren
    Suzan

Hoi,

Waar baseert de huisarts dat op?

Het klinkt een beetje wat ik ook heb, ik heb bekkeninstabiliteit. Dat wordt door de menstruatie, dus hormonen, erger omdat door de hormonen de bekkenbanden losser worden. En dat geeft pijn in de onderrug.

Je zou eens een fysiotherapeut kunnen vragen naar je bekken te kijken,of je aanleg voor bekkeninstabiliteit hebt. En of het zinvol is om daar oefeningen voor te doen om de klachten te verminderen.

Reageren
    John (moderator)

dat lijkt me toch duidelijk hormonaal te zijn. En dan pil gerelateerd. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog

Reageren
Reageer op: Pijn onderrug voor de stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.