Spotting 5 weken lang, niet ongesteld

Online ZorgZus
  • #1

    Ik ben 4 maanden geleden na 2 jaar gestopt met de pil. Eerste 3 cyclussen waren heel normaal, geen problemen. Toen ik de laatste keer ongesteld moest worden, werd ik dit niet en had ik alleen spotting.
    Dit houdt nu al 5 weken aan, af en toe helemaal niets en soms zo veel dat ik een maandverband moet gebruiken. De eerste drie weken ook lichte krampen gehad.
    Het is meestal best weinig bruin bloed, maar als ik pers tijdens het wc gaan dan is het vaak ineens veel rood bloed.

    Is dit nog "normaal" na het stoppen van de pil? En kan ik hier iets tegen doen, wanneer moet ik naar de gyno? Alvast bedankt!

    Reageer
    #2

    dat kan nog steeds van het stoppen met de pil zijn. Het kan soms wel 6 maanden of langer duren voordat de cyclus weer hersteld is

    Reageer
    #3

    Erg bedankt! Ik hoef me dus nog geen zorgen te maken en het kan dan ook zijn dat het nog een paar maanden door blijft gaan?

    Reageer
    #4

    Hoe lang het nog kan gaan duren kan ik helaas ook niet zeggen... Maar als je er ongerust over bent/blijft kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan

    Reageer
    #5

    Je lichaam kan na stoppen nog even het ritme van bij pilgebruik. Daarna pas merk je de ontregelingen. Pil zorgt voor meer oestrogenen, minder omzetting van schildklierhormonen en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Herstelt zich niet zomaar vanzelf. Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie. Een complementair genezer kan je verder adviseren om je hormonen weer in balans te krijgen.

    Reageer
Reageer op: Spotting 5 weken lang, niet ongesteld
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief