Vaginaal vochtverlies en tampon?

ik heb mijn maandstonden en gebruik tampons
    maar toch ben ik soms wat vochtig vanonder
    geen bloed ofzo, maar gwn doorzichtig en wat nat
    is dat wel normaal??
    want normaal kan dat toch niet als je een tampon hebt steken?

Reactie

Kan het misschien wat zweet zijn? Of misschien heb je last van ongemerkt urineverlies?

Reactie

Lees deze folder over urineverlies eens over incontinentie voor urine van het Nederlands Huisartsen Genootschap:

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU1a.htm

Reactie

Hey debby,

Dit heb ik ook het is absoluur geen urine! Weet jij hier al wat meer over?

Reactie

De vagina is van binnen met slijmvlies bekleed. Het slijmvlies scheidt vocht en slijm af. Vaginale afscheiding is een natuurlijk verschijnsel en kan geen kwaad, ook niet wanneer deze overvloedig is.

Normale afscheiding is vloeibaar, doorzichtig en wit. Als het opdroogt wordt het een beetje geel. Gewoonlijk ruikt het wat zuur, maar het kan ook geurloos zijn.

De hoeveelheid afscheiding verandert steeds en kan per vrouw verschillen. De menstruele cyclus, lichamelijke inspanning en seksuele opwinding hebben invloed op de vaginale afscheiding. Tijdens de zwangerschap is er vaak meer afscheiding. De anticonceptiepil kan ook invloed hebben. Na de overgang geeft het vaginale slijmvlies minder vocht en slijm af.

Lees verder in de folder over 'Vaginale afscheiding' van het Nederlands Huisartsen Genootschap:

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU2a.htm

Reactie

Ben je er al achter wat het is? Ik heb het zelfde probleem een tampon in en zet kracht gewoon een plons vocht langs mijn tampon heen heel raar. het is geen urine het ruikt zoet zoiets als vruchtwater. Wat kan het zijn?

Reactie

Ik heb het ook dus ben benieuwd wat het kan zijn. Ik ben 9.5 week geleden bevallen van het eerste kindje. Nu voor het eerst ongesteld en ook vochtverlies langs de tampon. Tis best veel dus ben benieuwd wat het is.

Reactie

Ik heb dat ook, na een paar opzoekwerk ben ik te weten gekomen wat het was, dit komt vooral voor bij mensen die de pil nemen doordat je opeens stopt met de pil geraak je in een hormoonschommeling en daardoor gaat je water bijhouden. Meestal zweet je ook enorm snachts omdat u lichaam water gestockeerd heeft die weg moet gaan. Tips zijn; veel thee drinken en vooral zout vermijden

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: Vaginaal vochtverlies en tampon?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief