- Anoniem21 januari 2020 om 18:16
Ik slik nu al 4 jaar de pil en heb in die tijd nog nooit last gehad van tussentijds bloedverlies of bruine afscheiding, behalve als ik een dosis vergeten was.
2 maanden geleden kreeg ik 1 week in mijn nieuwe strip last van bruine afscheiding. Dit bleef de hele cyclus doorgaan. Ik ben in die tijd 2x naar de dokter geweest en volgens de dokter en een uitstrijk test was er niks aan de hand, maar raadde me wel aan om meteen met de strip te stoppen.
De nieuwe strip verliep verder vlekkeloos en omdat ik nog wat pillen overhad van de niet-afgemaakte strip had ik die doorgeslikt en daarna mijn stopweek ingelast.
Ik merkte op dat mijn menstruatie een flink stuk lichter was dan normaal. Ik had wel de zelfde wacht + bloed tijd als gewoonlijk, maar het bloede was zeer licht en ik had amper last van krampen.
ik ben nu weer 1.5 week in mijn nieuwe strip, en 4 dagen geleden kreeg ik weer last van bruine afscheiding. Vandaag heb ik nu een heel klein beetje rood/vers bloed, maar het is echt zeer weinig. Ik kan niet weer een pauze direct inlassen omdat ik gisteren seks heb gehad.
Wat kan de reden zijn voor de afscheiding en is het schadelijk voor de bescherming van de pil? verder heb ik geen pijn of ik voel me niet raar.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 januari 2020 om 18:20Het zou kunnen dat je een iets zwaardere pil nodig hebt. Er kunnen wat veranderingen in je hormoonstelsel zijn. Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog
ReagerenAnoniem21 januari 2020 om 18:32is de pil nog op dit moment wel veilig?
ReagerenJohn (moderator)
21 januari 2020 om 18:33Het doet verder niets aan de bescherming door de pil
ReagerenAnoniem22 januari 2020 om 15:24Ik merk vandaag op dat ik wat meer aan het bloeden ben. Alsof mijn menstruatie al doorkomt maar iets meer dan een week eerder.
Is het verstanding om 1 of paar maanden te stoppen en dan weer opnieuw te beginnen met de pil?
ReagerenCatootje22 januari 2020 om 16:20Pil onderdrukt je eisprong, bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, wat op kortere of langere termijn klachten kan geven.
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2020 om 17:34Je moet zelf beslissen of je een paar maanden wil stoppen, maar het lost niet meteen alle problemen op.
Reageren