- Lola31 mei 2019 om 21:44
- Ik heb sinds 2 maanden last van spotting 1 week voor mijn menstruatie. Ik slik de pil. Nu deze maand kreeg ik de spotting 2 weken voor menstruatie moest komen echter was dit alleen als ik moest poepen. 1 keer heb ik kleine beetje bloed uit rectum bij het afvegen en 2 keer zag ik druppeltjes bloed in het toilet. Dus bloex uit het vagina en ook anus. Dit had 4 dagen geduurd. Kan dit darmkanker of baarmoeder kanker zijn.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 mei 2019 om 22:19Spotting heeft niks met kanker te maken. Dat kan door de pil worden veroorzaakt. Het bloed uit de anus kan door een aambei worden veroorzaakt.
ReagerenLola1 juni 2019 om 05:51Hoe komt het dat de vaginaal bloedverlies alleen komt wanneer ik moest poepen. De ontlasting was echter niet hard, Ik moet wel kracht zetten maar dan komt zachte ontlasting uit, en bij het afvegen was er wat bloed uit rectum. Kan dit ook veroorzaakt worden door aambeien? mijn ontlastingspatroon lijkt de vorige week veranderd te hebben. Ik ben zo bang en ben nu zo gespannen zit de hele dag helemaal te trillen kan niks meer doen. Ik heb een fout gemaakt op Google zoeken, en daar las ik verhalen over mensen die 1 keer bloed bij ontlasting hadden en het was toen darmkanker. Ik ben al naar de arts geweest maar ik krijg geen verwijzing, ze heeft wel mijn vagina/ baarmoedermond gekeken en daar was niks bijzonders te zien. Over de anus had ze niet gekeken dus ik weet niet of het aambeien zijn of iets ernstigs. Ik kan het niet loslaten en voel me zo onrustig.
ReagerenJohn (moderator)
1 juni 2019 om 10:40Het is nog maar de vraag of het bloed ook daadwerkelijk uit de anus komt. Het kan ook vaginaal bloedverlies zijn . Dat het komt wanneer je moet poepen is niet zo heel vreemd. Je perst tijdens het poepen , dan komt er ook druk op je baarmoeder.
Reageren