- Allis28 mei 2018 om 20:53
- Ik heb last van wit slijm voor t eerst , ik had een beetje buikpijn en daarna kreeg ik in me ondergoed wit slijm ., ik hoor normaal gesproken ongesteld te zijn maar dat ben ik echter nog niet ( ook is mijn syclus onregelmatig ) … Iemand meer ervaring
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 mei 2018 om 21:21gewoon even rustig afwachten….bespreek het met je moeder
ReagerenAnoniem7 juni 2018 om 15:31Hoi,
Soms kunnen er dingen mee spelen zoals hoe is je gezondheid? Je gewicht kan een rol hebben, wat je eet, dus hoe gezond je leeft. Ben je te zwaar? Dan kan het zijn dat je niet of nauwelijks ongesteld word of heel onregelmatig. Dit is over het algemeen bekend van wat zwaardere mensen. Maar dit geld ook voor te dunne mensen. Eet je veel ongezonde dingen waar veel suiker en vet inzit? Dit kan ook een rol spelen. Van ongezond eten raakt je lichaam in de war. Dieren worden vaak ook vol gepropt met hormonen en daardoor zitten dierlijke producten afkomstig van dieren die hiermee zijn volgepropt, vaak ook vol met hormonen. Probeer daarom dus zoveel mogelijk onbewerkte voedingsmiddelen te eten die gezond zijn en biologisch zijn en vermijd ongezonde dingen zoals frisdrank, fast-food, snacks, lekkernijen, snoep, koek, gebak, sappen uit een pak maar ook wit brood en witte pasta.
Daarnaast zijn er voedingsmiddelen die de menstruatie op gang kunnen brengen en voedingsmiddelen die het tegen houden. Zo brengt kurkuma en andere hete kruiden het op gang en stopt chocolade en peterselie de menstruatie. Daarnaast kan teveel bewegen ook je menstruatie ontregelen of vertragen en speelt stress een grote rol.
Zorg dus dat je gezonde keuzes maakt voor zowel je lichaam als de geest. Bespreek dit in ieder geval met een van je ouders of verzorgers. Ga des noods naar de dokter. Hij zal je dan een pil voorschrijven, puur om het met regelmaat op gang te brengen. Maar dit kan ook weer 3 maanden duren voordat het echt goed werkt. Ook kan hij je laten onderzoeken of er iets mis is.
Succes!
ReagerenIemand11 september 2020 om 22:35Hoi ik heb een vraag ik ben pas net 6 keer ongesteld geweest allen nu ben ik al 2 weken over tijd en ik ben best bang ik heb allen gemastubeert onder de douche maar ben bang dat ik nu niet ongesteld word ook heb ik nergens last van van symptomen van ongesteld worden ik maak me best zorgen zo meteen ben ik zwanger of zo ja ik weet het allemaal niet kunne jullie helpen
ReagerenIemand11 september 2020 om 22:39De eerste 2 Keer was ik het om de 3 weken en de laste 4 keer was ik het om de 4 weken dus was wel altijd optijd alleen ik snap niet waarom dat nu niet is, is dat omdat ik gemastubeert heb Meekeren of ja
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2020 om 22:56En hoe denk je dan dat je zwanger geraakt zou kunnen zijn? Of weet je niet hoe vrouwen zwanger raken?
Reageren
Je was dus niet altijd op tijd. Je begon om de 3 weken en dat werden dan 4 weken..
Maar de eerste 2 jaar dat je menstrueert kunnen die nog onregelmatig zijnIemand11 september 2020 om 23:02Ja meschien heeft iemand de badkamer niet netjes achtergelaten of zo
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2020 om 23:04Zo kun je toch niet zwanger raken
ReagerenIemand12 september 2020 om 19:58Maar wat moet ik nu doen want ik zit helemaal in de stress
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2020 om 20:02Niks moet je doen. Je kunt zo niet zwanger raken. Dus gewoon rustig afwachten
ReagerenIemand15 september 2020 om 17:25Ik ben nu nog steeds niet ongesteld en zit helemaal in de stress
zometeen ben ik zwanger of is er iets ergs
ReagerenJohn (moderator)
15 september 2020 om 19:48Ga dan naar de huisart
Reageren