- Stephanie30 oktober 2017 om 04:51
Hallo allemaal,
Ik heb een dringend vraag over mijn menstruatie en of iemand het ook wel eens meegemaakt heeft. Ik heb 6 januari 2017 een koperspiraal laten plaatsen 2 maanden na me bevalling. En sinds het geplaatst is, heb ik.contante bloedingen en pijn in me onderbuik. Begin september heb ik het laten verwijderen omdat ik door elke dag bloeden van onder het ging irriteren en kon die pijn niet meer verdragen. En door die bloedingen wist ik niet meer wanneer me laatste menstruatie was. Voor mijn zwangerschap had ik een regelmatige cyclus.
Sinds het verwijderd is ben ik niet meer ongesteld geworden en heb ook geen menstruatieklachten dat het aankomt ofzo. Ik heb de pil gekregen en begon er eigenlijk mee zonder te wachten op mijn menstruatie, 2 dagen ingeslikt en werd er kotsmisselijk van dat ik niets meer kon doen dus daarmee ook gestopt, na de pil kreeg ik 8 dagen bloeding en daarna niets meer. We zijn nu ruim 2 maanden verder. En ik heb zovaak getest, allemaal negatief en ik word maar niet ongesteld.
Heeft iemand zoiets meegemaakt of iets dergelijks? Ik weet niet wat ik nog kan doen.
Groetjes stephanie2 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2017 om 09:02Ik denk dat het goed is, om met die klachten naar de gynaecoloog. Vraag aan de huisarts een verwijzing.
ReagerenCatootje30 oktober 2017 om 17:48Een spiraaltje is toch een lichaamsvreemd voorwerp en door het koper verlaagt de zinkspiegel in je lichaam, wat indirect invloed heeft op je hormonen. Na een zwangerschap kan je oestrogeen sowieso wat hoger zijn, samen met het koperhoudende voorwerp kan zich dat versterken. Pilgebruik bevordert de oestrogeendominantie. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en hoe je dat kan bijsturen met de juiste voeding, xeno-oestrogenen vermijden en natuurlijke middelen gebruiken, onder andere natuurlijke progesteroncrème.
Heb zelf en pessarium als anticonceptie. Misschien een optie.
Reageren