Zoeken Vraag het forum

overgang of ??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Perry

hoi
    Ik ben 47 jaar, mijn ongesteldheid is regelmatig. Deze maand ook weer op de vaste tijd ongesteld geworden echter na 1 week werd ik weer ongesteld en dat houdt nu al 3 weken aan. ik heb ook pijn onder in mijn buik niet constant maar met golven, met twee keer een dusdanige piek dat ik niet meer kon lopen van de pijn. Maar dat leek meer met mijn darmen te maken te hebben. Zijn dit klachten die bij een aankomende overgang kunnen horen of is het verstandig om naar de dokter te gaan?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het sowieso goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Catootje

Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie, wat verergerd wordt door pilgebruik. Dit kan tot vele klachten leiden. Ook kan je tekorten aan bepaalde stoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Dit kan invloed hebben op je cyclus en menstruatie. Bloedonderzoek zegt trouwens niet heel veel over tekorten. Verder kan een pijnstiller als ibuprofen erg ontregelend werken op je cyclus. Zelf in het verleden mee te maken gehad dat ik toen elke twee weken ongesteld was.

In elk geval wel naar de huisarts. Op internet kan je in elk geval het nodige vinden over oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen met de juiste voeding en aanvullende middelen.

Reageren
Reageer op: overgang of ??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.