- Perry25 oktober 2017 om 13:19
hoi
Ik ben 47 jaar, mijn ongesteldheid is regelmatig. Deze maand ook weer op de vaste tijd ongesteld geworden echter na 1 week werd ik weer ongesteld en dat houdt nu al 3 weken aan. ik heb ook pijn onder in mijn buik niet constant maar met golven, met twee keer een dusdanige piek dat ik niet meer kon lopen van de pijn. Maar dat leek meer met mijn darmen te maken te hebben. Zijn dit klachten die bij een aankomende overgang kunnen horen of is het verstandig om naar de dokter te gaan?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 13:21Ik denk dat het sowieso goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan.
ReagerenCatootje25 oktober 2017 om 21:01Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie, wat verergerd wordt door pilgebruik. Dit kan tot vele klachten leiden. Ook kan je tekorten aan bepaalde stoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Dit kan invloed hebben op je cyclus en menstruatie. Bloedonderzoek zegt trouwens niet heel veel over tekorten. Verder kan een pijnstiller als ibuprofen erg ontregelend werken op je cyclus. Zelf in het verleden mee te maken gehad dat ik toen elke twee weken ongesteld was.
In elk geval wel naar de huisarts. Op internet kan je in elk geval het nodige vinden over oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen met de juiste voeding en aanvullende middelen.
Reageren