- sofie24 augustus 2017 om 09:22
Sinds 3 maanden ben ik na 20 jaar gestopt met de pil. Ik werd tot nu toe elke maand netjes ongesteld. Anderhalve maand geleden echo gehad van baarmoeder en eierstokken omdat ik wel eens bloedverlies heb na gemeenschap. Dit was verder gelukkig allemaal goed. Nu werd ik deze maand ook weer netjes op tijd ongesteld alleen nu 2 dagen na mijn menstruatie heb ik ineens weer wat bruin bloedverlies. Wat zou dit kunnen zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 10:51Dat kan een restant bloed zijn van de menstruatie dat nog uit je baarmoeder komt.
ReagerenCatootje24 augustus 2017 om 14:59Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron. Pilgebruik bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding, bepaalde supplementen en aanvullende middelen. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen.
Pilgebruik, zeker na jarenlang gebruik, zorgt ook voor tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium. Ook goed om in dat opzicht te zorgen voor wat aanvulling om je lichaam te laten herstellen.
Reageren