- Lisa15 augustus 2017 om 23:42
Hallo ik ben een vrouw van 24 en heb sinds een aantal weken last van mijn menstruatie. Vorig jaar is er bij mij PCO ontdekt en Pap1. Ik ben helaas sinds 4 weken om de week ongesteld, heb contactbloedingen en bloedingen na ontlasting. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2017 om 23:47Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog.
ReagerenCatootje16 augustus 2017 om 20:22Bij pcos is het belangrijk om te zorgen voor de juiste voeding, in combinatie met bepaalde supplementen. Op internet kan je genoeg vinden over het metaboolsyndroom. Dit syndroom bestaat uit insulineresistentie en hyperinsulinemie en ontstaat vooral door verkeerde voeding in combinatie met stress en tekorten in je lichaam. Hierdoor raken je hormonen uit balans en kan je allerlei klachten krijgen, onder andere pcos en ontregelingen van je cyclus. Door grondige aanpassing van je voeding, in combinatie met bepaalde supplementen kun je het proces weer omkeren, waardoor klachten minder kunnen worden. Onder ander op natuurdiëtisten.nl vind je meer informatie hier over. Door goed voor je lichaam te zorgen heb je mogelijk ook invloed op die onrustige cellen.
Had zelf in het verleden een ontregelde cyclus – elke twee weken ongesteld – door gebruik van ibuprofen en ik heb daar meer vrouwen over gehoord.
Reageren