Zoeken Vraag het forum

bruine afscheiding geen menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sara

HEY

ik gebruik nu al 3 maanden de pil zonder problemen. Maar 3 dagen geleden is mijn stopweek begonnen. Ik heb zeer veel bruine afscheiding maar geen buikpijn en geen bloed. 2 weken geleden heb ik wel droge seks gehad met mijn vriendje met allebei de slipje nog aan. Op verschillende sites staat dat te veel bruine afscheiding een teken is op zwangerschap.

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan toch niet als je de pil gebruikt en alleen maar “droge”seks hebt gehad?

Bruine afscheiding is oud bloed van de vorige menstruatie dat nog in de baarmoeder zit en er nu uitkomt omdat er een menstruatie zit aan te komen.

Reageren
    Catootje

Bruine afscheiding kan een teken zijn van een tekort aan progesteron. Pilgebruik werkt dit in de hand. Wordt ook wel oestrogeendominantie genoemd.

Reageren
    SARA

Tandor waarom zou dat niet gaan? Ik gebruik mijn pil niet om niet zwanger te worden of dergelijke. Ik gebruik het omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb en ik veel pijn heb tijdens mijn menstruaties.

Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat ik helemaal geen bloed heb. Echt enkel maar Donker bruine afscheiding, die nu al ondertussen ook is gestopt. Ik heb wel afentoe steken in mijn buik, maar dat is ook niet zo zeer. Ik heb nu echt wel schrik dat er iets aan de hand is. Sommige zeggen zelfs dat het baarmoederhalskanker zou kunnen zijn. Naar de dokter wil ook nog niet gaan, want hij zegt bij alles dat gewoon door de pil komt, maar verder onderzoekt hij mij ook niet.

PS: ik heb een beetje een afkeer gekregen van de dokter omdat hij telkens iets ondervindt zonder mij echt te onderzoeken.

Reageren
    John (moderator)

Om zwanger te worden moet er toch echt sperma in je vagina terechtkomen. Met “droge”seks gebeurd dat niet. En of je de pil nu alleen voor je menstruatie gebruikt maakt toch verder niet uit. Het is een anticonceptiepil. De pil maakt daar geen verschil in. Als je die gebruikt, en goed gebruikt, raak je niet zwanger.

Reageren
Reageer op: bruine afscheiding geen menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.