- sara19 april 2017 om 15:39
HEY
ik gebruik nu al 3 maanden de pil zonder problemen. Maar 3 dagen geleden is mijn stopweek begonnen. Ik heb zeer veel bruine afscheiding maar geen buikpijn en geen bloed. 2 weken geleden heb ik wel droge seks gehad met mijn vriendje met allebei de slipje nog aan. Op verschillende sites staat dat te veel bruine afscheiding een teken is op zwangerschap.
Alvast bedankt
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 april 2017 om 16:16Dat kan toch niet als je de pil gebruikt en alleen maar “droge”seks hebt gehad?
Bruine afscheiding is oud bloed van de vorige menstruatie dat nog in de baarmoeder zit en er nu uitkomt omdat er een menstruatie zit aan te komen.
ReagerenCatootje19 april 2017 om 18:03Bruine afscheiding kan een teken zijn van een tekort aan progesteron. Pilgebruik werkt dit in de hand. Wordt ook wel oestrogeendominantie genoemd.
ReagerenSARA19 april 2017 om 19:29Tandor waarom zou dat niet gaan? Ik gebruik mijn pil niet om niet zwanger te worden of dergelijke. Ik gebruik het omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb en ik veel pijn heb tijdens mijn menstruaties.
Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat ik helemaal geen bloed heb. Echt enkel maar Donker bruine afscheiding, die nu al ondertussen ook is gestopt. Ik heb wel afentoe steken in mijn buik, maar dat is ook niet zo zeer. Ik heb nu echt wel schrik dat er iets aan de hand is. Sommige zeggen zelfs dat het baarmoederhalskanker zou kunnen zijn. Naar de dokter wil ook nog niet gaan, want hij zegt bij alles dat gewoon door de pil komt, maar verder onderzoekt hij mij ook niet.
PS: ik heb een beetje een afkeer gekregen van de dokter omdat hij telkens iets ondervindt zonder mij echt te onderzoeken.
ReagerenJohn (moderator)
19 april 2017 om 19:50Om zwanger te worden moet er toch echt sperma in je vagina terechtkomen. Met “droge”seks gebeurd dat niet. En of je de pil nu alleen voor je menstruatie gebruikt maakt toch verder niet uit. Het is een anticonceptiepil. De pil maakt daar geen verschil in. Als je die gebruikt, en goed gebruikt, raak je niet zwanger.
Reageren