- Jackie18 april 2017 om 21:53
Goedenavond,
5.5 weken geleden heb ik een miskraam gehad na 6 weken zwanger te zijn geweest. Het was voor de eerste keer dat ik zwanger was en helaas ook gelijk een miskraam.
Nu weet ik dat de menstruatie 4-6 weken na een miskraam pas kan komen. Bij 4.5 weken na de miskraam een test gedaan, deze was negatief.
Ik heb nu ongeveer 1.5 weken het gevoel te gaan menstrueren qua krampen die ik voel, echter zet dit niet door. Ik heb ook een andere klacht wat ik normaal niet heb. Ik heb gedurende de dag op meerdere momenten een kloppend gevoel bij mijn baarmoedermond. Het houdt na 20 seconden weer op. 10 minuten later is het er weer.
Hoort dit bij het opnieuw starten van de menstruatie? Zijn er andere mogelijke oorzaken?
Groet, Jackie
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 april 2017 om 23:58Ik denk dat het de aankomende menstruatie is…
ReagerenCatootje20 april 2017 om 08:18Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei stoffen nodig. Tekorten aan bepaalde stoffen spelen, zoals vitamine B12 en zink en een te laag progesteron kunnen een hoger risico op een miskraam geven. Hormonale anticonceptie geeft ook tekorten, zoals aan zink en vitamine B, wat niet zomaar goedkomt als je ermee stopt. Als het progesteron te laag is wordt ook wel gesproken van oestrogeendominantie. Dit soort dingen bijsturen kan ook gunstig werken op het op gang komen van je menstruatie.
Reageren