- Anoniem6 april 2017 om 12:51
Hallo,
Ik had eigenlijk 4 dagen geleden moeten menstueren. Mijn menstruatie komt niet door! Normaal heb ik last van rugpijn etc. dat heb ik nou ook niet wat heel raar is. Mijn borsten zijn wel een beetje gevoellig. Kan het zijn dat ik secundaire amenorroe heb. Maak me heel erg zorgen.
Alvast bedankt!
groetjes
11 reactiesReagerenmartine6 april 2017 om 13:19Hou maar op met je zorgen te maken, hoe harder jij je zorgen maakt hoe meer spanning in je lijf en des te later die menstruatie op gang komt.
Soms zit er wel eens vertraging in die menstruatie.
Omdat je 1 x vier dagen te laat bent is er echt geen sprake van sec am., niet teveel googlen zelf, maak je je helemaal gek mee!
Probeer er niet teveel aan te denken , ga leuke dingen doen die afleiden, bewegen met matige tot normale intensiteit en normaal gesproken komt het dan vanzelf.
ReagerenAnoniem6 april 2017 om 14:47Hallo Martine,
Bedankt voor uw reactie! Hoop dat het allemaal goed komt.. Want ik ga al bijna trouwen, wil geen spanningen gebben:((.
Wel heb ik 4 jaar geleden een curretage gehad. Maar ik menstruerede gewoon normaal tot aan vandaag. Kan dat er mee te maken hebben?
Groetjes!
ReagerenAnoniem6 april 2017 om 16:33Kan iemand mij helpen?:( maak me ontzettende zorgen namelijk..
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2017 om 17:32Waarom of waarover maak je je dan zorgen? Menstruaties zijn niet altijd precies op tijd. Stress en spanningen kunnen daar invloed op hebben. Er is ook geen enkele reden om aan secundaire amenorroe te denken. Waarom denk je dat?
Een curettage van 4 jaar geleden kan de oorzaak ook zo plotseling niet zijn.
Als je denkt zwanger te kunnen zijn, moet je een zwangerschapstest doen
ReagerenAnoniem6 april 2017 om 18:41Hallo,
Ik maak me gewoon zorgen, het is me nog nooit overkomen daarom. Nu als ik een vinger in me vagina stop ( sorry voor de details ) komt er wat bruinigheid mee.. Zou dat me menstruatie kunnen zijn?
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2017 om 19:41Dat zou de aanvang van je menstruatie kunnen zijn
Reagerenmartine6 april 2017 om 20:24Ja, dat is waarschijnlijk de aanvang. Dat voorbereidende gedoe voor het trouwen levert ook meestal een lekkere portie stress op. Ik denk dat je dat een beetje parten speelt.
ReagerenAnoniem6 april 2017 om 20:53Hallo,
bedankt voor de reacties!
Nou is de bruinigheid gestopt.. ik heb ook al 6 maanden geen seks gehad dus het kan daardoor ook niet door zwangerschap komen..
ReagerenAnoniem7 april 2017 om 00:34Nu is het echt helemaal gestopt.. ik maak me echt zo zorgen
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2017 om 00:43Bel morgen met de huisarts en maak een afspraak.
Ik vraag me af waarom je hier zo paniekerig over bent. Zwanger kun je niet zijn..
ReagerenAnoniem7 april 2017 om 00:45Dat ga ik doen. Misschien is er wel wat anders aan de hand want dit heb ik nooit eeder gehad. misschien die secundaire amonoerre of vroege overgang.. wordt er gewoon onzeker van
Reageren