- Dion1 maart 2017 om 11:22
Hallo,
ik ben 25 jaar en ben sinds min 16e ongesteld geworden, maar altijd onregelmatig. Vroeger vond ik het best maar nu vind ik het vreemd. Rond mijn 23e verloor ik soms klodders bloed. Toen hebben ze mijn eierstokken nagekeken met een scanding op me buik (niet inwendig) de dokter zei toen Oke we gaan beginnen met de pil. Die heb ik 2jaar geslikt. En het ging super de 1e keer werd ik wel heftig ongesteld. Daarna wel steeds optijd en soms ook niet. Soms werd ik het pas op het moment dat ik de pil weer moest slikken. De dokter zei ja dat S normaal. Nu ben k gestopt. Want k heb verder geen lichamelijk contact met mannen maar 3 keer gehad in me leven. Ik ben augustus 2016 gestopt met de pil en tot nu toe heb k soms echt een piep klein beetje bloedverlies. Bijna niet te zien en ook niet vaak. De dokter blijft volhouden dat k een jaar moet stoppen om naar de gynocoloog te gaan. Ook ben k eerlijk dat k okk nt echt gezond eet. Altijd buiten De deur. Ik sport wel en weeg denk k 49 kilo en ben 1.58 lang. Kan je menstruatie echt zo lang wegblijven na de pil? Ik werd het al niet vaak. Maja vind toch vreemd? Ik wacht postief af tot augustus 2017
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 maart 2017 om 13:05Ik denk dat je toch gewoon een verwijzing moet vragen voor de gynaecoloog. Een half jaar niet ongesteld is toch lang genoeg om ernaar te laten kijken.
ReagerenCatootje1 maart 2017 om 19:17Bij een onregelmatige menstruatie kan het zijn dat je wat tekorten hebt in je lichaam, zoals zink, vitamine B12, gammalinoleenzuur en andere. Voor je hormonen zijn ook andere stoffen nodig, zoals lysine en vitamine d. Weet niet of die er ook bij betrokken zouden kunnen zijn.
Verder kan je te maken hebben met insulineresistentie. Dat ontstaat vaak door het westerse eet- en leefpatroon. Met goede voeding en wat aanvullende middelen kan je dat bijsturen. Het beste is om geraffineerde suiker en witmeel zoveel mogelijk te vermijden. Zorgen voor eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, dit om de bloedsuikerspiegel niet te laten pieken. Bepaalde stoffen als chroom en zink zijn hierbij ook belangrijk. Onder andere omega 3 (visolie, krillolie) helpt om je insulinegevoeligheid te verbeteren. Ook kan oestrogeendominantie spelen. Dan is het oestrogeen te hoog en het progesteron te laag. Je kan eens googlen op insulineresistentie, pcos en oestrogeendominantie en naar de natuurlijke remedies.
Reageren