- Wendy18 februari 2017 om 10:09
Hoi allemaal, over een week ga ik op reis naar het buitenland met de bus en boot. Het probleem is dat ik in die periode ongesteld moet worden. Als ik ongesteld word, word het altijd zwart voor mijn ogen en moet ik liggen. Doe ik dat niet val ik flauw. De buikpijn is ook heel heftig. Nou zie ik het niet zitten om de hele dag in het huisje te blijven zitten (we gaan met school op reis). Maar we gaan ook veel lopen. Ik ben 16 en zie het niet zitten om aan de pil te gaan. Iemand tips?!?!?!
2 reactiesReagerenCatootje18 februari 2017 om 13:55Is heel vervelend. Ik had vroeger ook hevige klachten.
Reageren
Het kan wel schelen om goed voor jezelf te zorgen. Voeding met zo min mogelijk geraffineerder suikers, voldoende eiwit eten en wat supplementen gebruiken. Allerlei vitaminen en mineralen zouden kunnen helpen, zoals magnesium (wel een organische verbinding), zink, vitamine B, D en E. Bij mij heeft onder andere vitamine D geholpen om van de menstruatiepijn en andere klachten af te komen. Een zonnebank die helpt vitamine D aan te maken helpt ook. Sundays claimt die als enige te hebben maar de meningen zijn er over verdeeld. In elk geval voel ik me een stuk beter als ik af en toe naar Sundays ga.
Ook vetzuren als gammalinoleenzuur (teunisbloemolie) en omega 3 (visolie, krillolie) kunnen helpen ondersteunen.
Veel vrouwen hebben ook te maken met oestrogeendominantie. Ik weet niet in hoeverre dat bij jouw klachten speelt. Zelf gebruik ik progesterongel voor andere menstruatieklachten.
Er zijn ook bepaalde kruiden, zoals Viburnum. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Voor over een week is het wel kort dag. Misschien kan het al een beetje schelen in je klachten als je wat spulletjes gebruikt.xx19 februari 2017 om 16:38neem anders een kruik mee en gabruik dat en gebruik misschien ook wat pijnstliiers
misschien kan je tampons kopen en begin met de mini oefen eerst eens en dan als het te klein is neem dan bv large of normal
ik raad je heel erg graag de obs aan wan die zijn het confortabelst
Reageren