- Marga2 februari 2017 om 23:36
Ik heb al jaren bovenstaande klachten. Bloeden begint rond eisprong en stopt niet tot en met menstruatie. Menstruatie is altijd aan de zware kant met klonten tot wel 5 cm. Mijn huisarts heeft eens met een half oog gekeken en besloten dat het aambeien moesten zijn. Ik ga niet graag naar de huisarts, want ik wordt vaak met een kluitje in het riet gestuurd. Maar ik weet zelf uit welk gat ik bloed, heb dat ook aan de huisarts duidelijk geprobeerd te maken, maar toch stuurden ze me naar huis met laxeermiddelen. Ik maak me ernstige zorgen, vooral gezien t feit dat de tussentijdse bloedingen geleidelijk steeds zwaarder voelen. Ook krampen en algemeen zwak gevoel.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2017 om 00:02Hoe oud ben je? Â Ik neem aan dat je geen pil gebruikt?
ReagerenMarga3 februari 2017 om 09:27Ik ben 34 en gebruik inderdaad geen pil. Ook geen kinderen gehad.
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2017 om 11:11Het kan PMS zijn, maar denk dat het toch goed is, om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog
ReagerenCatootje3 februari 2017 om 13:12Wat ik denk is dat de hormoonhuishouding verstoord is. Zelf kreeg ik in het verleden tussentijdse bloedingen toen ik ibuprofen gebruikte. Toen ik eindelijk het verband ontdekte ermee gestopt.
Het kan zijn dat je bepaalde tekorten hebt. Voor de hormoonhuishouding zijn allerlei stoffen nodig, zoals gammalinoleenzuur, zink, vitamine B, en D, lysine en vele anderen.
Ook hebben veel mensen te maken met oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Je kan daar het nodige over vinden op internet en ook wat je er aan kan doen. Zo helpt bijvoorbeeld kurkuma het teveel aan oestrogeen af te breken.
Zelf had ik een menstruatie die begon met roze slijm, later bruin, wat gedruppel en uiteindelijk de eigenlijke menstruatie. Dat roze slijm begon dan zo’n beetje dag 21 van de cyclus. Wel zo’n 20 jaar met die klachten gelopen, of dat de menstruatie 2 dagen hevig was, dan een dag niet, dan nagedruppel.
Wat uiteindelijk geholpen heeft was de combinatie van lysine en progesteroncrème. Dat laatste is een volkomen natuurlijk middel, geen synthetisch middel van de dokter. De menstruatieduur wordt er korter door, de bloeding wordt lichter en je humeur krijgt er een opkikker van.
Reageren