- Truus13 december 2016 om 00:00
Goedenavond,
Mijn vraag is het volgende: 15 november begon mijn laatste menstruatie. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 25 dagen. Mijn menstruatie begint ook altijd heel hevig en pijnlijk. Nu heb ik op 6 december een beetje donkerbruin bloed gehad aan mijn ondergoed en de volgende dag lichte bloeding. Dit heeft echter maar 2 dagen geduurt en maar heel weinig zonder pijn. Eigenlijk had ik pas 11 december mijn menstruatie moeten hebben. Moet ik mij zorgen maken?
8 reactiesReagerenTruus13 december 2016 om 00:04Vergeten te vermelden dat ik op 11 november geslachtsgemeenschap heb gehad. Wel een test gedaan maar negatief. Dus zwanger kan ik niet zijn?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 00:24Zwanger kun je dan inderdaad niet zijn. Het zou best een keer kunnen, dat een menstruatie iets vroeger of later is.
ReagerenTruus13 december 2016 om 00:32Het vreemde is dus dat ik amper bloedverlies heb gehad. Normaal gesproken heb ik een regelmatige cyclus deze zijn heel hevig. En duren soms zelfs 7 dagen. Niet dat het erg was zo een korte en lichte menstruatie. Maar het was erg bijzonder vandaar dat ik het mij afvroeg.
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 01:17Het zou kunnen, dat jet een tussentijdse bloeding was. Het gevolg daarvan zou dan kunnen zijn, dat je menstruatie daardoor dan iets later komt.
ReagerenTruus27 december 2016 om 14:01ik ben nu gaan tellen vanaf mijn bloeding van vorige keer. Â Vandaag weer zelfde verhaal. Alleen lichte donkerbruine afscheiding. Dit keer een week te vroeg eigenlijk? Mijn menstruatie is altijd heel hevig begonnen en heb altijd erg pijn. Nu ook weer niets. Is dit vreemd?
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2016 om 14:13Bruine afscheiding is geen menstruatie. Het zou kunnen dat het een gevolg is van een ovulatie bloeding. als je er ongerust over bent ga dan naar de huisarts en bespreek met het met hem/haar
ReagerenTruus20 januari 2017 om 09:04ik heb nu al een tijd een cyclus van max 21 dagen. De laatste keer heb ik alleen wat bruine afscheiding en wat druppels iedere dag gehad. Vorige maand al naar de huisarts geweest maar die zei alleen dat verandering kon voorkomen en dat ik evt een zwangerschapstest moest. Hij ging waarschijnlijk van innestelingsbloed uit. De test was overigens negatief. Maar kan er uberhaubt een eisprong plaatsvinden met zo een korte cyclus? Is zo een korte cyclus wel echt normaal?
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2017 om 10:38Ook met een korte cyclus kan er een eisprong plaats vinden. Een menstruatie is immers het gevolg van een eisprong wanneer en er geen bevrucht eitje innesteld in de baarmoeder.
Reageren