- Anoniem2 oktober 2016 om 09:07
Hallo ik zit even momenteel erg slecht in mijn vel.
Ik heb 5 jaar lang paraoxtine gebruikt 10 mg, ik wou afbouwen naar 5 jaar en dat is paar keer mislukt door erg ziek te worden, uiteindelijk schreef de dokter mij mirtazapine voor om over te stappen zodat ik daar makkelijker van af kon bouwen.
Eenmaal overgestapt kreeg ik weinig bijwerkingen en dat ging prima, dat heb ik dus een half jaar geslikt, en wou dus afbouwen en stoppen, ging goed afbouwen binnen een maand of 2 (was 15mg) afbouwen ging dus perfect en kreeg geen bijwerkingen eigenlijk naar een lange tijd had ik mij nog noooit zo lekker geveold en dat zonder A.D.
Helaas door omstandigheden 2 maand later weer begonnen met A.D. dit maal escitropram. naar mijn mening kon ik dit moeilijk verdragen, ik moest 10 mg slikken maar ik begon met 1mg 2 weken later 2 mg toen 3. maar daar werd ik erg ziek van naar mijn mening dus besloten om te stoppen samen met de psycholoog.
De psycholoog zei nou ja bijwerkingen van 3 milligram is onmogelijk. maar je mag wel direct stoppen.Ik ben tegen zijn advies in gegaan en heb 2 weken lang 2 miligram gehad en daarna 1 milligram 4 dagen en toen gestopt.
Nu zijn mijn klachtenSochtends erg draaierig en dit houdt de hele dag aan maar is sochtends en savonds erger dan smiddags. misselijk, moe, koud, trillen, zwak op de benen, en mijn evenwicht is erg lastig momenteel op 1 been staan met de ogen dicht lukt niet meer, en in het donker is het ook stuken erger. slapen is ook erg moeilijk.
Kan dit nog komen van de A.D. ?
iemand ervaring?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2016 om 09:30Omdat je escitalopram maar korte tijd hebt genomen, zou je in princpe weinig of geen bijwerkingen moeten hebben. Maar gezien de eerdere AD’s zou dat wel eens anders kunnen uitpakken.
Reageren
Wanneer ben je gestopt met de escitalopram?Anoniem2 oktober 2016 om 09:42De mirtezepine is gestopt vanaf maart ongeveer 2 maanden later begonnen met escitropram en nu gestopt sinds week of 3.
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2016 om 10:47Het is moeilijk om daar iets over te e zeggen. Het kunnen onttrekkingsverschijnselen zijn.
Reageren
Als je met zo’n middel start, is het niet vreemd dat er de eerste weken bijwerkingen optreden. Dat is ook het geval als de dosis wordt verhoogd. Je zat dus nog volop in de bijwerkngen, die doorgaans van tijdelijke aard zijn, toen je met het middel stopte. Je zult nog even moeten afwachten. Dorgaans gaan die klachten ook weer weg, als ze van de medictaie zijn. Je zou met de psycholoog kunnen overleggen om tijdelijk diazepam te gebruiken om de scherpe kantjes er vanaf te halenAnoniem2 oktober 2016 om 10:50dat is een goeie tip dank je wel !
Reageren