- Anoniem02015 juni 2016 om 21:59
Ik vroeg me af waarom mijn moeder van haar arts de volgende medicijnen heeft gekregen: `Paroxetine Aurobindo` en `Quetiapine Accord`. Ze heeft een vrij lichte depressie, is vaak (ook als we alleen thuis zijn bijv.) gewoon echt vrolijk. Ze is erg slecht in doen alsof ze gelukkig of depressief is, dus dat ze zich vaak gewoon op haar gemak voelt is een feit. Maar soms is ze bijv. een weekje depressief omdat ze al een tijdje gescheiden is met mijn vader en het moeilijk heeft met aanpassen. Ze is hiervoor bij de dokter en psychiater geweest en kreeg de bovengenoemde medicijnen mee (van de apotheek). Ik lees echter dat deze medicijnen worden gebruikt voor mensen met psychoses, schizofrenie, erg zware depressieve episodes, etc. Mijn moeder zegt echter dat het volgens de arts “slechts slaappillen” zijn. Wanneer ze die inneemt lijkt ze helemaal dronken, kan ze amper praten, recht lopen, opstaan etc. Ze kan gewoon alleen maar slapen en heeft meestal geen idee wat ik zeg. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, maar wil niet als een betweter overkomen. Maar hoe kan een persoon die af en toe vrij lichte depressieve momenten heeft nou medicijnen hoeven te slikken die haar zowat helemaal ‘dronken’ maken? Ik weet dat depressies hele complexe dingen zijn en dat iemand ‘normaal’ kan overkomen, maar op hetzelfde moment zelfs suïcidaal kan o.i.d., maar dat is bij mijn moeder echt niet het geval. Ik vraag me ook af waarom ze denkt dat het slaappillen zijn. Waarom zou een arts dat zeggen over zulke zware medicijnen. Hoe kan mijn moeder dezelfde pillen slikken als iemand die bijv. een psychose heeft ofso.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juni 2016 om 22:34Het zijn in ieder geval geen slaapmiddelen. Ik denk dat de gesprekken met de psychiater en de huisarts toch een ander beeld en een andere diagnose hebben opgeleverd dan een lichte depressie.
Reageren
Ik denk toch dat je de problemen die je moeder heeft iets te licht inschat.
Een psychiater schrijft die medicijnen niet voor bij een “lichte” depressie…Anoniem17 juni 2016 om 14:34PAroxetine is het zeer beruchte en extreem verslavende Seroxat, waar op deze site al een heel lange discussie aan gewijd is.
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds wordt verstrekt, en veelal zonder waarschuwing over de rampzalige ontwenningsversschijnselen, die vele malen erger zijn dan van welke harddrug ook. Dat dit middel nog niet verboden is, is een gevolg van laksheid van de autoriteiten en afkopen van vervolging door de fabrikant.Psychiatrische middelen in een combinatie geven is zo mogeijk nog gevaarlijker en totaal onvoorspelbaar. Dit lijkt mij dus een ernstig geval van pseudomedisch broddelwerk, zelfs zal zouden haar klachten erger zijn dan je nu omschrijft. In een psychiatrisch consult worden mensen ook niet zelden via lijstjes naar ene bepaalde “diagnose” toegepraat.
Mijn zeer dringende raad is, nooit maar dan ook nooit Paroxetine gebruiken! Je weet niet wat je aanhaalt als als je daar achter komt kan het al veel te laat zijn.
Reageren
Klaas