Zoeken Vraag het forum

Afbouwen paroxetine.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, Ben na gebruik van 1.5 jaar paroxetine begonnen met afbouwen tot 10mg en dat ging prima. Vorige week zei mij arts dat ik wel kon stoppen. Heb zinsdien behoorlijk veel last van afkickverschijnselen. Weet iemand of ik zo weer de 10mg kan gaan slikken en dan in kleinere stappen kan afbouwen of dit volhouden.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zoals al via de telefoon besproken:
    Ga terug naar 10 mg. totdat je weer stabiel bent en bouw dan af met de vloeibare vorm in stappen van 5%. Neem 3-4 weken voor iedere volgende stap of in ieder geval totdat je bij een aanpassing weer stabiel bent alvorens de volgende stap te nemen.

Reageren
    Anoniem

Weinig toe te voegen aan het antwoord van Tandor, voor sommigen zijn nog kleinere stappen nodig en moet nog langer gewacht worden tussne de stappen maar dit lijkt me een prima uitgangsschema.

Wel weer onbegrijpelijk en totaal onverantwoordelijk dat deze “arts” adviseert om te stoppen van 10 mg. Daar is die dosis veel en veel te hoog voor!
    Ik zou hem zeker confronteren met het feit dat dit advies niet alleen waardeloos, maar ook nog eens levensgevaarlijk is.

Klaas

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Ik heb paroxetine 2.5 jr gebruikt, 20 mg.
    Vorig jaar wilde ik dus stoppen, maar mijn huisarts schrok hiervan en wilde het niet.
    Vond dit wel vreemd, maar je gaat uit van het oordeel van je huisarts. Echter, ik bleef het vreemd vinden en op gegeven moment toch besloten om zelf te gaan afbouwen en te stoppen, want het is tenslotte mijn lichaam en leven en wilde niet meer zo afgestompt verder gaan zonder enige emotie.
    Wel, om een lang verhaal kort te maken, ben nu 1.5 mnd clean en voel me geweldig.
    Wel last gehad van onttrekkingsverschijnselen, zoals grieperig gevoel, zweten, buikkrampen, maar even doorbijten en ik ben er weer.
    Wel moet je goed naar je lichaam luisteren. Als het enigszins te doen is, zowel lichamelijk als psychisch, even doorbijten tot je je weer goed voelt en dan de volgende stap zetten. Maar nooit in 1 x stoppen of van 5 a 10 mg naar niks. Rustig afbouwen. Zo is het mij dus ook gelukt. Wil echt nooit meer van die troep!!! Succes allemaal.

Reageren
Reageer op: Afbouwen paroxetine.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.