- Anoniem7 augustus 2015 om 17:12
Hallo,
Ik heb een ongelukje gehad en heb enkele ribben gekneusd welke pijnstiller kan ik het best gebruiken hiervoor? Ik kan niet tegen paracetamol en ibuprofen ik heb waarschijnlijk ook een hersenschudding opgelopen (ben bewusteloos geweest (ca.10min) en herinner me niets meer en hoofdpijn en duizelig enzo) dan mag je geen aspirine ofzo? (Heb ik gehoord in ieder geval) het liefst wel bij drogist of zonder recept verkrijgbaar.. . (Ben 14) en mijn ouders weten er niet van en mogen het eigenlijk niet weten…10 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2015 om 17:26Dat is foute boel !!!!Als je 10 minuten buiten bewustzijn bent geweest loop je het risico op een hersenletsel. Dit is toch iets erger dan een hersenschudding.
Reageren
Ik raad je met klem aan om dit toch aan je ouders te vertellen en VANDAAG nog naar de spoedeisende hulp te gaan. Dit kan namelijk nogal ernstige gevolgen hebbenAnoniem7 augustus 2015 om 17:28Oke is goed maar ik vertel niet van mn ribben dan flippen ze helemaal welke pijnstiller is dan het best?
ReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2015 om 17:39Nou ik zou het juist wel vertellen….gekneusde ribben kun je namelijk niet verbergen. Daar ga je last van krijgen. Als je naar de spoedeisende hulp gaat zul je sowieso precies moeten vertellen wat er gebeurt is. Die ribben kun je dan niet verborgen houden of verzwijgen. Ook daar moet namelijk naar gekeken worden. Er kan ook een rib gebroken zijn. Doe je zelf nou een plezier en verzwijg niets. De pijnstiller die je hiervoor nodig hebt krijg je dan op recept. Die kun je niet kopen bij de drogist.
Zorg dat je z.s.m. op die spoedeisende hulp komt. Je hoofd moet onderzocht worden…er bestaat echt risico op hersenletsel !
ReagerenAnoniem7 augustus 2015 om 18:14Ik zit nu te wachten op de SEH…. Thnx voor je hulp tandor
ReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2015 om 19:09Heel goed dat je bent gegaan
Laat nog even weten hoe het daar is gegaan….
Reageren
Succes.. Ik hoop dat het meevalt….Anoniem7 augustus 2015 om 19:173 gebroken ribben 5 gekneusd… En ze hadden het over een Kontusio Serebri geen idee wat t is maar… Agja
ReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2015 om 19:28Daar zul je dan nog wel even last van hebben
Reageren
Beterschap.Anonimus8 augustus 2015 om 08:50Hey, ik moest vannacht blijven en het gaat verder wel redelijk met pijnstillers. Maareh…. Wat is een Contusio Cerebri eigenlijk?
ReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 09:25Contusio Cerebri is een hersenkneuzing. Hersenletsel dus………
ReagerenAnoniem8 augustus 2015 om 10:52Oww…. Dat had ik niet verwacht… In ieder geval bedankt tandor
Reageren