Zoeken Vraag het forum

Beste pijnstiller

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik heb een ongelukje gehad en heb enkele ribben gekneusd welke pijnstiller kan ik het best gebruiken hiervoor? Ik kan niet tegen paracetamol en ibuprofen ik heb waarschijnlijk ook een hersenschudding opgelopen (ben bewusteloos geweest (ca.10min) en herinner me niets meer en hoofdpijn en duizelig enzo) dan mag je geen aspirine ofzo? (Heb ik gehoord in ieder geval) het liefst wel bij drogist of zonder recept verkrijgbaar.. . (Ben 14) en mijn ouders weten er niet van en mogen het eigenlijk niet weten…

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is foute boel !!!!Als je 10 minuten buiten bewustzijn bent geweest loop je het risico op een hersenletsel. Dit is toch iets erger dan een hersenschudding.
    Ik raad je met klem aan om dit toch aan je ouders te vertellen en VANDAAG nog naar de spoedeisende hulp te gaan. Dit kan namelijk nogal ernstige gevolgen hebben

Reageren
    Anoniem

Oke is goed maar ik vertel niet van mn ribben dan flippen ze helemaal welke pijnstiller is dan het best?

Reageren
    John (moderator)

Nou ik zou het juist wel vertellen….gekneusde ribben kun je namelijk niet verbergen. Daar ga je last van krijgen. Als je naar de spoedeisende hulp gaat zul je sowieso precies moeten vertellen wat er gebeurt is. Die ribben kun je dan niet verborgen houden of verzwijgen. Ook daar moet namelijk naar gekeken worden. Er kan ook een rib gebroken zijn. Doe je zelf nou een plezier en verzwijg niets. De pijnstiller die je hiervoor nodig hebt krijg je dan op recept. Die kun je niet kopen bij de drogist.

Zorg dat je z.s.m. op die spoedeisende hulp komt. Je hoofd moet onderzocht worden…er bestaat echt risico op hersenletsel !

Reageren
    Anoniem

Ik zit nu te wachten op de SEH…. Thnx voor je hulp tandor

Reageren
    John (moderator)

Heel goed dat je bent gegaan

Laat nog even weten hoe het daar is gegaan….
    Succes.. Ik hoop dat het meevalt….

Reageren
    Anoniem

3 gebroken ribben 5 gekneusd… En ze hadden het over een Kontusio Serebri geen idee wat t is maar… Agja

Reageren
    John (moderator)

Daar zul je dan nog wel even last van hebben
    Beterschap.

Reageren
    Anonimus

Hey, ik moest vannacht blijven en het gaat verder wel redelijk met pijnstillers. Maareh…. Wat is een Contusio Cerebri eigenlijk?

Reageren
    John (moderator)

Contusio Cerebri is een hersenkneuzing. Hersenletsel dus………

Reageren
    Anoniem

Oww…. Dat had ik niet verwacht… In ieder geval bedankt tandor

Reageren
Reageer op: Beste pijnstiller
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.