Zoeken Vraag het forum

Wel of geen wietolie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wie weet hoe je het beste kan afbouwen van pammetjes.
    Totdat je overgaat op de wietolie.
    Ik loop tegen een muur aan.
    Niemand vd artsen weet hier iets van af.
    Mijn man heeft longkanker met uitzaaiingen naar de hersens.
    Kan niet meer genezen.
    Door de tumor in de hersenen.
    Last van elilepsie.
    Zijn epelepsie en de kanker beheersen zijn leven.
    Wat logisch is.
    Heeft nu ontzettend last van paniek aanvallen.
    Is de hele dag hypernerveus en durft niks meer te ondernemen.
    Wie heeft ervaring met deze klachten en is overgegaan op wietolie?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag kun je het beste stellen bij diegene waar de wietolie vandaan komt.
    Stuur eens een mailtje naar de stichting mediwiet.

Reageren
    Anoniem

Cheb ik al gedaan.
    Die weten niets van het afbouwen af.
    En raden mij aan het te vragen aan de Artsen.
    Dat bedoeling dus met tegen een muur aanlopen……

Reageren
    John (moderator)

Welke medicatie gebruikt je man nu? (pammetjes) Het is ook nog maar de vraag of wietolie nou het geschikte middel is.

Reageren
    Anoniem

Alle informatie over het afbouwen van “pammetjes” (benzodiazepines) staat bescheven in de Ashton Manual. Deze is online te vinden en is ook in het Nederlands vertaald.
    Wiet lijkt me geen vervanging voor deze middelen. Ik vraag me wel af of afbouwen voor iiemand in zijn toestand nog aan te raden is.
    Het is helaas ook mijn ervaring dat artsen vaak niets afweten over het afbouwen van benzo’s of AD’s. Deze kennis is geen onderdeel van de medische opleiding en de fabrikanten laten er niets over los.

Klaas

Reageren
    Mensje

Mag ik wietolie gebruiken samen met bloeddrukverlagers en bloedverdunners

Reageren
    John (moderator)

Cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. Cannabis geeft een tijdelijke verlaging van de bloeddruk en zorgt voor een snellere hartslag.

Antihypertensiva hebben hetzelfde bloeddrukverlagende effect. Voor mensen met hartproblemen kan deze dubbele verlaging van de bloeddruk gevaarlijk zijn.

Mogelijk kun je bijwerkingen verwachten als je een calciumblokker (vooral diltiazem (Surazem® en Tildiem®) en verapamil (Isoptin®)) samen met cannabis gebruikt.

Cannabis wordt door dezelfde enzymen afgebroken als deze middelen en dit kan wisselwerkingen veroorzaken. Hier is te weinig onderzoek naar gedaan om duidelijke conclusies te trekken. Voor de zekerheid kun je deze combinaties beter vermijden totdat er meer bekend is.

bron: PGMCG

Reageren
Reageer op: Wel of geen wietolie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.