Zoeken Vraag het forum

Movicolon

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraag: na 1 week geen ontlasting te hebben gehad woensdag metamucil voor geschreven gekregen! Dit hielp niet (dronk ernaast veel water). Gisteren naar de huisartsenpost geweest! Omdat het gewoon pijn deed linker kant buik aldus arts: dikke darm zat verstopt.

Gister avond 8 zakjes movicolon gehad! Daarna 2x naar het toilet geweest waarbij ik voelde dat er stukken ontlasting uit kwam.. Daarna nog veel naar het toilet geweest het was net water! De dokter zei als het niet helpt dan vandaag weer 8zakjes binnen 6uur tijd! Nu moet ik nog steeds af en toe naar het toilet en het is net water! Linker kant buik iets gevoelig! En buik rommelt heel hard!

Zou het nou wel hebben geholpen of is dit overloop diarree?

Hopelijk hebben jullie tips of advies!
    Anders moet ik de huisartsenpost weer bellen!

J.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. Dat hangt af van wat er aan vaste ontlasting uit is gekomen. Maar als je nog steeds diarree hebt, zou ik geen 8 zakjes Movicolon nemen. Neem voor de zekerheid even contact op met de HAP

Reageren
Reageer op: Movicolon
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.