- Anoniem17 maart 2024 om 11:13
Hoi,
Ik herken mij erg in de klachten die je omschrijft. Toen ik begon met fluoxetine had ik na 4 weken een flinke dip met depressieve gevoelens en zelfmoordgedachten. Dat was heel gek, vooral omdat ik bang ben om dood te gaan en dat rijmt niet met zelfmoordgedachten.
Ik ben tijdens burn-out begonnen met het nemen van fluoxetine, maar na 5 maanden gestopt omdat het niet hielp en ik misschien juist wat somberder er door was. Nu ben ik 3 weken gestopt, maar ben regelmatig duizelig, snel moe en regelmatig somber. Zijn dit normale klachten en hoelang hebben deze bij jou aangehouden? Doordat ik een burn-out heb, is het lastig om te bepalen waar deze klachten nou vooral door komen: de burn-out, afbouwen van fluoxetine of combinatie daarvan…
GroetjesAnoniem5 april 2024 om 23:07Beste Klaas,
Je bent gelukkig een van de goed geïnformeerden, helaas achteraf…
Mijn leven werd gered door het inlezen van het werk van Mark Horrowitz. Een psychiater, met en phd betreffende werking AD en die zelf heel erg ziek werd omdat hij niet kon stoppen volgens richtlijnen die hij tot op dat moment kende. En die uiteindelijk Zijn redding vond op een van de lotgenotengroepen ‘surviving antidepressanys.org’.
Ook het boek van Paul Verhaeghe: ‘het einde van de psychotherapie’ legt wat je boven vermeld hebt alles goed uit.
Opstelling van DSM en daaraan gelinkte medicatie is altijd in samenwerking met big pharma. Hij is trouwens een van de comiteleden voor de opstelling ervan. Een echte aanrader dat boek.Ik raad je ook echt aan om lid te worden van fb groep: ‘veilig en verantwoord afbouwen van AD’. Veel ervaringsdeskundigen met veel kennis. Zonder hen was ik nu heel waarschijnlijk niet meer geweest.
Btw: Mark Horrowitz heeft een studie, die ik met jou ook kan delen indien gewenst waarin beschreven wordt dat afbouwklachten minstens 1 jaar kunnen duren. Dit in het beste geval. Dus hou de moed erin, het komt wel goed!
Groetjes
ReagerenAnoniem5 april 2024 om 23:22Beste Klaas,
Je bent gelukkig een van de goed geïnformeerden, helaas achteraf…
Mijn leven werd gered door het inlezen van het werk van Mark Horrowitz. Een psychiater, met en phd betreffende werking AD en die zelf heel erg ziek werd omdat hij niet kon stoppen volgens richtlijnen die hij tot op dat moment kende. En die uiteindelijk Zijn redding vond op een van de lotgenotengroepen ‘surviving antidepressanys.org’.
Ook het boek van Paul Verhaeghe: ‘het einde van de psychotherapie’ legt wat je boven vermeld hebt alles goed uit.
Opstelling van DSM en daaraan gelinkte medicatie is altijd in samenwerking met big pharma. Hij is trouwens een van de comiteleden voor de opstelling ervan. Een echte aanrader dat boek.Ik raad je ook echt aan om lid te worden van fb groep: ‘veilig en verantwoord afbouwen van AD’. Veel ervaringsdeskundigen met veel kennis. Zonder hen was ik nu heel waarschijnlijk niet meer geweest.
Btw: Mark Horrowitz heeft een studie, die ik met jou ook kan delen indien gewenst waarin beschreven wordt dat afbouwklachten minstens 1 jaar kunnen duren. Dit in het beste geval. Dus hou de moed erin, het komt wel goed!
Groetjes
REAGEER
Reageren