- Anoniem3 november 2014 om 21:27
Hey, omdat ik al zo,n twee maanden nauwelijks geslapen heb,heb ik vandaag mijn huisarts om hulp gevraagd en kreeg ik van haar Zolpidem voor tien dagen.In die twee maanden heb ik van alles uitgeprobeerd op slaapmedicatie bij de drogist,apotheek en kruiderij maar niets hielp.Ik ben blij,dat ik nu een paar slaappillen heb en hoop van harte dat ik eindelijk eens een uur of vijf/zes kan doorslapen.Ik ben werkelijk doodmoe en helemaal op.Mijn vraag is nu: waarom moet ik deze slaappillen (erg duur)betalen terwijl mijn andere pillen nooit iets kosten en:zijn er andere slaap/rustpillen die niets kosten en ook gewoon op recept zijn? Mocht het nodig zijn dat ik meer pillen nodig heb,betaal ik hier een dure prijs voor en dat kan ik echt niet betalen.Dat worden dan weer slapeloze nachten met alle gevolgen van dien.Weet iemand misschien een oplossing? bvd.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 november 2014 om 00:02De overheid heeft besloten dat slaapmiddelen (benzodiazepines) alleen maar onder bepaalde voorwaarden worden vergoed. Het zij geneesmiddelen die genoemd zijn in Bijlage 2 van de Regeling Zorgverzekering.
Reageren
De pillen zijn overigens niet zo duur. 10 stuks kosten tussen de €3,49 en €3,77. Alleen komen er bij eerste afgifte €12,00 extra kosten bij. Er is ook een goedkoper alternatief. Temazepam. 10 stuk kosten €0,80. Maar als je daarop zou overstappen betaal je de eerste keer ook weer die € 12,00 extra.Anoniem4 november 2014 om 08:12Hey Tandor.Dank voor je uitleg,ik wist dit niet.Dan klopt het dus wel ik moest euro 13.30 betalen.De volgende keer hoef ik dus maar euro 1.30 te voldoen.Is Temazepam ook een slaapmiddel dan?
ReagerenJohn (moderator)
4 november 2014 om 10:07Als het goed is heb je een nota van de apotheek gekregen bij de medicijnen. Daar staat de specificatie op van de kosten. De volgende keer betaal je alleen de medicijnen. Aan het bedrag te zien is er een afwijkend tarief voor eerste uitgifte berekend van € 10,00. Dat kan. Dus de volgende keer betaal je dan € 3,30
Temazepam is een benzodiazepine dat frequent als slaapmiddel wordt voorgeschreven.
Reageren