Zoeken Vraag het forum

medicijnen bij nerveus zijn en angst, autisme.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb van de week te horen gekregen dat ik autisme heb, bij nieuwe situaties, nieuwe mensen krijg ik een erg ongemakkelijk gevoel en weet ik niet goed wat te doen of te zeggen, soms zelfs zo erg dat ik het heet krijg, zweetbuien krijg en bijna gek wordt.
    Heb dit al heel me leven hoort bij de autisme schijmbaar, kan een antidepressiva of antipsygotica die angsten volledig wegnemen? Heb ergens gelezen dat antidepressiva niet werkt omdat een autist al een teveel serotenine in zijn hersenen heeft klopt dit?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Bepaalde antidepressiva zouden de angsten kunnen doen afnemen. Maar het verhaal van teveel serotonine is ziet helemaal juist. Bovendien zorgen AD’s niet voor meer serotonine.

Reageren
Reageer op: medicijnen bij nerveus zijn en angst, autisme.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.