- Anoniem17 september 2014 om 19:00
Ik moet medicatie verhogen ivm met mijn depressie, nu ben ik bij de arts geweest en heb aan gegeven dat ik echt niet hoger wil mer paroxetine omdat ik hier erg dik van word. Nu moet ik abrupt stoppen met de paroxintine en krijg ik na een week andere medicatie voorgeschreven. Voel me nu erg ongelukkig dat ik zo dik ben geworden krijg regelmatig de vraag wanneer ik ben uitgerekend. Welke antidepressiva word je niet dik van ?
1 reactieReagerenAnoniem17 september 2014 om 19:31Lees asjeblieft alle thread over paroxetine hier goed door!
Abrupt stoppen met paroxeitne is het slechtste dat je kan doen, het middel is uitermate verslavend en de otnwenningsverscijnselen zijn voor velen niet minder dan de hel op aarde.
Uiterst langzaam afbouwen is het devies. En ik vraag me af welke idioot je aan deze troep heeft gezet aonder je te waarschuwen voor de vele bijwerkingen (onder andere de grote gewichtstoename) en de extreme afbouwproblemen.Zeg je arts dat je geen proefkonijn bent om allerlei enge en slecht geteste pilletjes op uit te proberen en je veilig wil afbouwen. Er zijn vele andere manieren om aan depressie te werken, vaak zijn er wel degelijk onderliggende oorzaken die aangepakt kunnen worden.
En wie zou er trouwens niet depressief worden als je enorm aankomt van deze chemische middelen?En hoelang wil je arts eingelijk doorgaan met verhogen van de dosis? Heeft hij wel eens over afbouwen gesproken en je uitgelegd hoe je dit wel en niet moet doen?
Het klinkt mij in de oren als enorm broddelwerk, lees js goed in en zoek goede hulp want dit is een heilloze weg…
En als laatste: je schrijft dat je medicatie “moet” verhogen.
Besef dit altijd: je moet helemaal niets!!
Een goede arts is een partner in je herstelproces en geen autoriteit in een ivoren toren die jou even vertelt wat je allemaal “moet”. En zeker niet als het om verslavende pillen gaat met totaal onbekende effecten op lange termijn.Klaas
Reageren