Zoeken Vraag het forum

stoppen met seroxat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi Lotgenoten ,

Ik ben al een jaar bezig om te stoppen met seroxat suspensie 1 ml (2mg) elke keer als ik stop komen de ontrenkingsverschijnselen terug pffff je zou toch zeggen dat het niks is die 1 ml(2 mg).
    Heb iemand nog een idee om er doorheen te komen?

Ps:ik ben aan de suspensie gegaan omdat ik van de pillen echt zware bijwerkingen had

Groeten panch

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hier is al heel vel over geschreven op deze en andere websites. Lees de lange thread over dit onderwerp goed door!
    Seroxat moet heel heel heel erg langzaam afgebouwd worden en ook heel lage doseringen kunnen nog verslavend zijn, zelfs als het angstremmend effect al weg is kan verdere verlaging inderdaad nog zware onttrekkingsverscijnselen geven.

Afbouwen met de 5-10% reductieregel tot een microdosis, bv. 1 procent van de laagst standaarddosis is daarbij zeer aan te raden. 2 mg is inederdaad wel degelijk nog een dosis die te hoog is om van te stoppen ook al beweert de fabrikant nog steeds dat dit spul niet verslavend is…

Je hebt de suspensie al dus verder afbouwen is de weg die je hebt te gaan. Van 2 mg kun je verlagen tot 1.8 of 1.9 mg, wellicht moet je hiervoor speciale spuitjes bestellen.
    Klaas

Reageren
    Anoniem

Deze spuitjes zou je kunnen gebruiken om die 1 ml (2 mg) nog verder af te bouwen:

http://www.wapwinkel.com/plasticshop-wapwinkel/lege-spuitjes/spuitje-1ml-zonder-naald.html
    lig.html

Klaas

Reageren
    Anoniem

Paroxetine,een horrormedicijn
    slik dit 6 jaar en sta op de kop van de buikpijn,ook 6 kg afgevallen
    Voel overal tintelingen,misselijk en weet niet waar ik het moet zoeken
    Toen ik er mee begon,voelde ik me heerlijk en kwam 8 kg aan
    Soms denk ik,het hoeft voor mij niet meer,slik oxazepam voor een beetje rust,maar wil niet teveel slikken,is nl ook verslavend
    Ben nu echt wanhopig,wie heeft er een oplossing,met HA en psygiater kan ik niks.Kan ik misschien overgaan op een ander middel
    gr een wanhopige Dora,helpppppppppppp

Reageren
    Anoniem

Jij bent nog altijd baas over je eigen lijf hoor, dus als jij dit niet meer wilt slikken moet je dat heel duidelijk kenbaar maken. Ze moeten dan alternatieven met je bekijken en bekijken hoe je af kunt bouwen…

Reageren
Reageer op: stoppen met seroxat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.