- Anoniem28 maart 2014 om 09:41
Hallo iedereen
Het is eigenlijk een stom verhaal maar als ik pillen moet slikken voor hoofdpijn of antibiotica omdat ik ik ziek ben is het heel moeilijk om de pillen door te slikken. Het zit eigenlijk gewoon in mijn hoofd maar het lukt niet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Het pilletjes in kleine stukjes doen, in de choco wrijven. Gewoon die angst blijft er zitten en dan moet het er weer uitgespuwd worden en dar gaat het kostbare pilletje dat mij moet genezen.
Iemand meer tips voor mij.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 maart 2014 om 09:46Neem de pillen met een lepel appelmoes of yoghurt. Maar dan wel gelijk doorslikken en niet even in je mond houden
ReagerenAnoniem28 maart 2014 om 10:38Ik panikeer meteen…
Reageren
Zo frustrerend..
Toch bedankt voor de tip.Anoniem28 maart 2014 om 11:44Ik heb eindelijk een manier gevonden om het pilletje in te pakken. Ik doe wat water in een klein dopje, laat het pilletje oplossen (zoals een dafalgan precies) en drink het dan snel op. Daarna een slok water en een koek erachter.. Hopelijk werkt het dan nog even goed.
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
28 maart 2014 om 13:48Met dafalgan kan dat. Maar met andere pillen is dat dus niet mogelijk ofwel niet gewenst.
Reageren