klachten door zure oordruppels met triam 0,1%

Voor eczeem in mijn rechteroor heb ik van de huisarts zure oordruppels met triam voorgeschreven gekregen.
    Ik volg mijn arts haar instructies nauwlettend op.
    Het medicijn gebruik ik vanaf vrijdag 7 maart 's avonds.
    Door deze druppels krijg ik de volgende klachten:
    - Drukkende/prikkende pijn (na +/- 1 uur van toediening medicijn, soms eerder. Deze pijn komt regelmatig terug over de dag)
    - Soms stekende pijn.
    - Regelmatig branderig gevoel
    - Slechter gehoor aan de rechter kant (gevoel alsof er iets in mijn oor zit, dit symptoom had ik voordat het medicijn ging gebruiken niet)
    De klachten die bestonden voordat ik het medicijn gebruikte zijn het zelfde of erger geworden.

Tot mijn verbazing kwam ik er thuis achter dat er geen bijsluiter bij het medicijn zat (ik heb dit medicijn nooit eerder gehad)
    Gelukkig kon ik op internet de bijsluiter vinden.

Echter vraag ik me de volgende dingen af:
    - Zijn de bovengenoemde klachten gebruikelijk bij dit medicijn?
    - Hoelang duurt het voordat de klachten minder worden?

Of is het verstandiger om de huisarts te bellen (Heb ik weining zin in als de bijwerkingen gebruikelijk zijn)

Reageren

Het prikkende en branderige gevoel is een bijwerking van het medicijn maar zou wel meteen ook weer weg moeten gaan. Als dat niet zo is waarschuw dan de arts. Dit staat dus ook in de bijsluiter.

Dat je iets slechter hoort is natuurlijk niet zo vreemd als druppels in je oor doet.

De bijwerkingen houden langer aan dan gebruikelijk, dus neem contact op met de huisarts.

Reageren

Goedendag,

als ik een heel klein steekje voel wanneer ik deze druppels in druppel is dat normaal? Daarna geen klachten.

Mvg,
    roos

Reageren

dat is idd normaal.

Reageren

Hartelijk dank voor de reactie!!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: klachten door zure oordruppels met triam 0,1%

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe