- Anoniem12 februari 2014 om 16:12
Enkele jaren geleden ben ik na een motorongeluk geopereerd aan botbreuken in mijn bovenbeen en heup. Soms heb ik daar zo veel last van dat ik wel eens paracetamol neem. Het helpt alleen bijna niet.
Gistermorgen stond ik op na een vervelende nacht met de nodige pijn in mijn heup. Ik heb 2x 500mg paracetamol genomen. Tijdens het middageten wederom 2x 500mg en voor het slapen gaan nog eens 2x 500mg.
Het helpt alleen niet voldoende en vandaag heb ik er nog steeds last van.Ik neem paracetamol, omdat het relatief ongevaarlijk is t.o.v. andere pijnstillers.
Waarom werkt het niet? Moet ik meer tabletten nemen of een andere pijnstiller?Ik ben 32 en weeg 67kg.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 februari 2014 om 17:56De dagelijks maximale hoeveelheid paracetamol bedraagt 4000 mg. in doseringen van 1000 mg per keer. Tussen de doses moet minimaal 4 uur zitten. Let op: Langdurig gebruik van hoge doses kan leverbeschadigingen veroorzaken!
Je zou de huisarts ook om een andere pijnstiller kunnen vragen. Diclofenac bijvoorbeeld.
ReagerenAnoniem12 februari 2014 om 18:10Dan kan ik dus niet meer paracetamol tabletten per keer slikken, want ik doe nu al 2x 500mg per keer. Het helpt niet dus zou ik een andere pijnstiller kunnen proberen.
Ik heb toevallig nog een doosje Ibuprofen 600mg liquid caps liggen. Is dit vergelijkbaar met Diclofenac?
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2014 om 18:20Je kunt de Ibuprofen proberen. Misschien dat het voldoende werkt. Maar ik denk dat diclofenac een betere keuze zou zijn.
Reageren