- Temazepam9 juli 2013 om 08:58
Hallo,
Ik heb wat vraagjes over het slaapmiddel temazepam.
1.
Mijn vrouw drinkt graag wijn bij de maaltijd in restaurants, ze is een genieter dus geen verslaafde oid.
Is het erg als ze 1 wijntje drinkt en vervolgens na 1 uur van de inname een temazepam 10mg neemt?
Ze weegt 60 kg en is 1.80 m.2.
Ze houd er niet van om de pilletjes te slikken, kan je de capsules ook gewoon open maken en de inhoud in een glas water doen?Groetjes,
Maxime10 reactiesReagerenOp9 juli 2013 om 16:31Niemand?
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2013 om 17:56Ik neem aan dat een doorzichtige capsule is. Die kun je dus niet open maken. De bedoeling is dat je ze in het geheel slikt.
Alcohol en pillen gaan gewoonlijk niet samen. Maar ik denk dat een glaasje wijn niet veel kwaad kan. Het kan wel invloed hebben op de werking.Uit de bijsluiter:
Tips voor als u de volgende dag gaat autorijden
Reageren
Rijd niet als u onscherp ziet.
Rijd niet als u zich suf voelt. Bijvoorbeeld als u: zich moeilijk kunt concentreren, trager reageert, met moeite wakker kunt blijven of als u zich niet herinnert langs welke route u bent gereden.
Drink geen alcohol als u gaat rijden. Alcohol versterkt de eventueel nog aanwezige versuffende bijwerking van dit middel in belangrijke mate.
Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.
Rijd niet ’s nachts of bij slecht weer.
alcohol drinken?
Beperk het gebruik van alcohol en drink het liever niet. Door dit medicijn reageert u veel sterker op alcohol dan u gewend bent. Bovendien versterkt alcohol de bijwerkingen van dit medicijn, zoals sufheid en een verminderde coördinatie.Op9 juli 2013 om 19:26Bedankt voor het antwoord!
Reageren
Ja ik bedoel dus de doorzichtige capsule doorsnijden en in een glas water doenJohn (moderator)
9 juli 2013 om 19:50Dat gaat niet lukken. Gewoon helemaal innemen.
ReagerenBiljouw31 december 2023 om 11:49Ik heb ook een vraag het is oudejaarsdag ik drink eigenlijk nauwelijks maar wil einde middag glaasje rose nemen maar vanwege vuurwerk neem ik dus na 12 uur temazepam in Kan dat kwaad?.
ReagerenBiljouw31 december 2023 om 12:18Is er niemand die mijn vraagje kan beantwoorden …….
ReagerenJohn (moderator)
31 december 2023 om 16:08Verstandig is het niet, want dit soort middelen gaan niet goed met alcohol samen. Of je daar dan last van gaat krijgen kan ik niet zeggen. Dat is van persoon tot persoon verschillend
ReagerenBiljouw1 januari 2024 om 12:15Goedemiddag, vriendelijk dank voor uw reactie,nou gister toch gedaan om half 5 1 glaasje rose en 00.15 …1 temazepam 10 mg…heb toch wel aardig geslapen Dus geen problemen .
ReagerenSuus1 januari 2024 om 12:32Je ervaart misschien geen acute klachten, maar je lever wordt niet vrolijk van de combinatie alcohol en medicatie.
ReagerenBiljouw1 januari 2024 om 14:29Nou even een reactie ik drink eigenlijk nauwelijks alleen 0,0 malt biertje af en toe dus die rose daar heb ik meer als zat van .dus voor deze ene x. Maar dank voor uw reactie.ik ben een vrouw.
Reageren