- Antibiotica wel nodig?14 december 2012 om 23:20
Hallo,
Ik heb regelmatig (om de 2 maand) last van sinusitis. Ik moet daar dan ook vaak antibiotica voor nemen, nadat ik reeds een reeks van medicijnen heb ingenomen (een week Cirrus + Rhinospray neusspray + Siroxyl hoestsiroop)
Nu hebben ze mij deze keer weer antibiotica (clavucid solutab 500) voorgeschreven, samen met een anti-allergische neusspray + tabletten.
Nu heb ik die avond nog 1 tablet van die antibiotica ingenomen, en de volgende ochtend voelde ik mij 10 keer beter. Toen heb ik nog een tablet ingenomen, maar daarna ben ik er gestopt.
We zijn nu een dag verder, en ik voel me nog steeds beter.
Is het nu wel nodig dat ik die antibiotica inneem? Ik heb het gevoel dat ik er zo bovenop ga komen, maar langs de andere kant heb ik schrik voor het resistent worden tegen antibiotica…
Alvast bedankt voor uw tijd!
3 reactiesReagerenThotje15 december 2012 om 00:56Hoi,
Je moet je antibiotica kuur ALTIJD volledig afmaken, ook al voel je je al beter. Als je je kuur niet afmaakt kan het zijn dat de infectie terug komt, en nog erger is, dat de bacterie die het veroorzaakt resistent wordt voor je antibioticum. Dat betekend dat bij de volgende infectie antibiotica niet werkt.
Dus: ALTIJD je antibiotica kuur afmaken, ook al vind jij het onzin,Groetjes,
Reageren
ThobiasQuote15 december 2012 om 10:07Antibiotica en resistentie:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBA10a.htmDom Blondje23 februari 2019 om 22:22Na een pil, genezen , whaw. Heb je de verschijning van de Maagd Maria gezien ?
Reageren