Hoe lang ontwenningsverschijnselen paroxetine???

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #316

    Intussen een nacht in het ziekenhuis gelegen voor een cardioversie. Ik word er zo moe van dat ik aan iedereen uit moet leggen waarom ik aan het stoppen ben met de seroxat. Zelfs de jongere artsen geven als commentaar: dan heb je het nodig als je zo'n last van dat stoppen hebt. Keer op keer uit te moeten leggen dat het niet zo in elkaar zit en merken dat men je niet gelooft.

    Reactie
    #317

    Ziekenhuis? En hoe gaat het nu met je?

    Ja er zijn weinig medici die het (willen) begrijpen. Mijn Huisarts vond de taperingstrips onzin, had er zelfs nog nooit van gehoord. Hij beweerde dat ik maakelijk in stappen van 10 milligram kon afbouwen en dat doorkneed slechts homeopatisch was. Ik heb hem met klem gevraagd om achter mij te gaan staan en zijn handtekening te zetten onder de recept aanvraag voor taperingstrips bij de Regenboog Apotheek. En gelukkig deed hij dat omdat het een grote wens van mij was, maar ik heb gepraat als brugman!

    Reactie
    #318

    Dat je arts zijn handtekening heeft gezet, dat doet mij deugd te horen.

    De mijne weigerde dit te doen. Met als gevolg dat ik voor de keuze werd gezet om zelf te gaan dokteren, of dag om dag te gaan slikken. Ik koos voor het eerste en sprak met mezelf af dat; alles wat in die periode langs zou komen, ik toe zou laten. Zowel qua verschijnselen, als qua dingen die zouden gebeuren. Helaas resulteerde dit wel in dat het me erg veel heeft gekost. Niet zo zeer qua verschijnselen, als wel qua verdriet.

    Er zijn in die periode dingen gebeurt, waar ik later depressief van werd. Helaas heb ik dit moeten ombuigen, om zo de kracht te vinden niet in een doorstart val te trappen. Dus; ik voelde me lamlendig, eigenlijk mede door het afbouwen, maar ik hing hieraan hetgeen wat allemaal was gebeurt.

    Uiteindelijk heeft dit er wel in resulteert dat het me gelukt is om niet terug te vallen.

    Het verdriet, onbegrip en overmacht blijft, maar het slijt.

    Reactie
    #319

    Dank je nu gaat het wel weer. Fijn dat je begrijpt dat het steeds maar moeten uitleggen op zijn zachts gezegd erg vervelend is. Mijn huisarts gaat er wel in mee. Ik heb de vloeibare seroxat. Het lijkt wel of er sinds het stoppen steeds vervelende dingen gebeuren, die je er eigenlijk niet bij kunt hebben. Qua gezondheid doe je er niets aan. Maar strubbelingen in contacten met anderen kan ik er nu eigenlijk niet bijhebben. Ik reageer natuurlijk op dit moment ook niet op mijn voordeligst. Maar toch...

    Reactie
    #320

    De strubbeling in contact met een ander, was bij mij juist hetgeen mij de kracht gaf om door te gaan.

    Ik ben het niet geheel met je eens, als je zegt dat je niets aan de 'gezondheidsklachten' kunt doen momenteel. Om je spieren, dus ook je hart, rust te geven tijdens de afbouw, is het raadzaam om een wat hogere dosering Magnesium te slikken. In jouw situatie zou ik dit echter wel met de arts in het ziekenhuis overleggen. Er zijn een aantal voedingssupplementen en voedingsadviezen om na te leven, ook om je lichaam de rust en de kracht bij te staan om deze periode door te komen. Geduld is de grootste schakel in deze.

    Reactie
    #321

    Goed voorbereid te werk gaan, is dat ook. Ik hoop dat je al rekening houdt met voeding, rust nemen etc.

    Reactie
    #322

    vandaag een zware dag. Ik zit nu op 10 milligram. Onwel geworden met diarree en overgeven. Heel duizelig. Ik moest afzeggen voor mijn werk en wat voel ik mij bezwaard zeg. Toch kan ik niet anders, ik kan nauwelijks op mijn benen staan. Mentaal gaat het goed en dat houdt mij sterk!

    Reactie
    #323

    Lieve Alleenmoeder,

    Zelfs van een bijstandsuitkering is niemand dood gegaan. 'Ik hoop dat je snapt wat ik wil zeggen'.

    Hoeveel dagen ben je nu op 10 mg?

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #324

    Ik kan in deze alleen voor mezelf spreken. Vlak voordat ik (op eigen initiatief) ben gaan afbouwen, liet ik een hele hoop de revue passeren. Ik raad trouwens NIEMAND aan om op eigen initiatief af te gaan bouwen. Zou ik mijn baan behouden? Zou ik mijn huis behouden? Zou ik contacten behouden? Ik liet alles los. Letterlijk zij ik tegen mezelf 'ik zie wel'. Natuurlijk moet je daarvoor behoorlijk naïef kunnen zijn, en ik snap ook wel dat bijvoorbeeld het hebben van een koophuis, en het hebben van kinderen dit bemoeilijkt.

    Toen ik eenmaal 4 weken bezig was met afbouwen lichtte ik overigens toch mijn arts in. Mijn arts stond niet achter de manier waarop ik wilde afbouwen en schreef me ook geen taperingstrips voor, dus ik voelde me echt genoodzaakt hem later pas op de hoogte te brengen.

    Reactie
    #325

    Loslaten, tja voor mij een heel ding! Maar ik begrijp het heel goed!

    Vanaf afgelopen woensdag werd ik lichamelijk steeds zieker. Ik kroop bij vlagen door het huis, zo duizelig en zo misselijk.

    Ik heb contact opgenomen met de ‘maker’ van de taperingstrips. Conclusie: Ik bouw te snel af, ga ik door dan word ik alleen maar zieker. Nu dus voorlopig op 10 milligram blijven.

    Ik ben zo opgelucht!

    Ik zag het al voor me, nog maanden zo ziek zijn, ik zou een schim van mijzelf geworden zijn!

     

    Reactie
    #326

    Heel goed om advies in te winnen, Alleenmoeder! Dat is ook een hele stap.

    Ik zelf heb veel gehad aan 'the road back'. En iemand die op dat moment in mijn leven was, die me hielp om door angsten en ontwenningsverschijnselen te komen. Er werd in die periode gesteld 'dit moet je alleen doen'. Maar ik ben van mening, dat dit niet zo werkt voor veel mensen.

    Reactie
    #327

    Goddank steunt mijn vriend mij door dik en dun. Ik kruip nu niet meer door het huis maar voel mij nog erg beroerd. Met name hoofdpijn, misselijk en duizelig. Zelf heb ik sterk het gevoel dat ik beter op 12 milligram kan gaan zitten want ik werd zo ziek bij 11 tot 10 milligram. Ik zal morgen eens bellen met de Regenboog Apotheek. Dit kan echter wel betekenen dat ik niet meer mee kan doen aan het onderzoek. Best een dilemma!

    Reactie
    #328

    Dag Allemaal

    Langzaam maar zeker knap ik wat op. Ik zit nu op 12 milligram en ik neem een maand de tijd om te stabiliseren. Mijn lichaam heeft een klap gekregen en ook mentaal heb ik er onder geleden. Toch ga ik er voor, ik geef nu niet op!

    Reactie
    #329

    @Alleenmoeder. Antidepressiva remmen de heropname van serotonine, in plaats van wat te doen aan de aanmaak van dat stofje. Daardoor remmen ze ook de aanmaak van melatonine. Ook zorgen antidepressiva, net als andere medicijnen,  voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder magnesium, Q10 en vitamine B.

    Je kan je lichaam wat ondersteunen met volwaardige voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren die de aanmaak van allerlei neurotransmitters bevorderen. Onder andere magnesium, zink, vitamine B C en D en omega 3. Serotonine en melatonine worden namelijk aangemaakt uit tryptofaan, samen met tal van anders stofjes. Zou kunnen schelen in je klachten.

    Gebruik zelf 5htp. Mag alleen niet samen met antidepressiva en het is niet voor iedereen het juiste middel. Je zou advies kunnen vragen aan een deskundige wat je wel zou kunnen gebruiken. Ik denk aan een complementair genezer of in de betere vitaminezaak.

    Reactie
    #330

    Heel knap! Gewoon stap voor stap. Al kost het een jaar. Maakt niet uit. Ik ben erg blij te horen dat je goede steun krijgt van je vriend!

    Reactie
Reageer op: Hoe lang ontwenningsverschijnselen paroxetine???
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief