Hoe lang ontwenningsverschijnselen paroxetine???

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #286

    Neem al 6 jaar seroxat. Kunnen afbouwen van 10 mg tot 7,5 mg. Iedere 6 weken minderen met een halve mg. Toen ik op 7 mg kwam sloeg de hel los. Ondraaglijke hoofdpijn de hele dag door en een heel raar gevoel in mijn hoofd. Steken of stroomstootjes, ik weet niet wat het precies is. Niet vol te houden. 4 dagen terug nr 8 mg gegaan, dan een dag naar 10 mg en nu al 6 dagen 15 mg. Nog altijd evenveel last in mijn hoofd. Bijna niet draaglijk. Moet ik nog hoger om effect te hebben of hoelang duurt het voor je weer stabiliseert?  Ga volgende week op vakantie. Zie er echt tegenop met zo'n rotgevoel in mijn hoofd. Hoelijk ben ik er gauw vanaf want zo leven is niet doenbaar.

    Reactie
    #287

    Neem contact op met Jelmer van Nimwegen, Stichting Antidepressiva Vrij in Veenendaal.

    Reactie
    #288

    Hoi
    Ik zit er nu midden in. Hoe gaat het nu met jou?
    Zijn er inmiddels verbeteringen?
    Groetjes frannie

    Reactie
    #289

    Klaas,

    Is het merk dat je slikt nog belangrijk in deze? Ik ben aan het afbouwen met paroxetine van pch.

     

    Reactie
    #290

    Het gaat toch vooral om de werkzame stof en niet het merk

    Reactie
    #291

    Ja zou je wel denken lijkt me. 

    Maar omtrent dit medicijn verbaasd mij helemaal niets meer geloof ik.

    Ik ben na 15 jaar gebruik inmiddels met poging 3 bezig om eraf te komen.

    Reactie
    #292

    goedemiddag  heb in 2003 tot 2005 serpent paroxetine geslikt 30 mg ben toen zelf gestopt wel met de stoomstootjes in het heeft maar is mij gelukt . in 2015 ben ik weer begonnen met 30mg paroxetine in februari 2017 ging ik weer zelf stoppen er mee dus ik brak elke week stukjes van de pil af kreeg af en toe weer die stroomstootjes door het hooft en in mijn handen eind mei was ik helemaal gestopt en dacht hier ben ik mooi van af op 8 mei 2017 kan ik wegens omstandigheden niet meer bij mij Pillen komen de eerste drie maanden ging het lekker maar toen kreeg ik weer dat rare gevoel stroom door mijn hooft en in mijn handen duizelig en misselijk .en nu de maanden verstrijken voel ik me steeds zieker worden trillen van handen armen benen nog schokken in mijn hooft tintelingen in mijn benen spier trillingen in mijn benen onder de huid ziek voelen duizelig misselijk verdoofd gevoel in rechter voet gejaagd gevoel angstaanvallen de spieren in mij handen trekken soms samen en merk dat het de ene dag meer is dan de andere  kan iemand mij vertellen hier of ik in zo een cold Turks syndroom zit en helpt het als je weer terug gaat naar de medicatie zo dat de klachten weer weg gaan all vast bedankt ben nu bijna een jaar verder voel me echt kloten

    Reactie
    #293

    Paroxetine is een heel vervelend middel om mee te stoppen. Niemand kan je zo zeggen of het gaat helpen als je er weer mee begint. Je zou ook een poop-out kunnen hebben.. Dan werkt het niet meer, en zou je eventueel naar een ander middel moeten gaan

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #294

    Ik slik al 5 jaar paroxetine en mijn huisarts heeft de dosis verhoogd.

    Een jaar na het overlijden van mijn moeder besloot ik af te willen bouwen omdat het proces niet vorderde en ik vermoedde dat dit de antidepressiva was.

    Mijn huisarts zei tegen mij dat ik van 20 naar 10 moest en dan naar 0.
    Ik wist toevallig dat dit idioot is dus ik heb - dan maar op eigen houtje, afgebouwd.
    Per 1 maand 2 mg. Ook dit was te snel.
    Toen ik op 6 mg zat kreeg ik zulke erge aanvallen dat ik een suicidepoging deed.
    Ik belde mijn huisarts later op met dit verhaal en kreeg een "je bent toch geen 12 meer? Je bent 21 en dit moet je zelf kunnen oplossen."

    BOUW VOORZICHTIG AF.

    neem twee maanden, desnoods meer, per 2 mg. Je kunt vloeibare antidepressiva krijgen dus doseren moet wat dat betreft geen probleem zijn..

    Reactie
    #295

    @Sammie, antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam, waaronder Q10, magnesium en vitamine B. Bij het afbouwen/stoppen kan je dit extra voelen.

    Je kan het ondersteunen door te zorgen voor een goede basis, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

    Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren de aanmaak van allerlei neurotransmitters verbeteren. Denk aan stoffen als (o.a.) magnesium, zink, vitamine B, C en D, omega 3 en carntine. Carnitine helpt de melatonineaanmaak. Een natuurlijk middel voor de aanmaak van stoffen als serotonine en melatonine is 5htp. 5htp is een vorm van tryptofaan. Mag alleen niet in combinatie met antidepressiva; wel als je gestopt bent.

    Dan nog rustig afbouwen. Vind een opmerking als van je huisarts niet kloppen.

    Reactie
    #296

    Na 10 jaar 40 MG paroxetine te hebben geslikt, heb ik dit zelf in 8 weken afgebouwd. Enkele weken 30 mg, enkele weken 20 mg, enkele weken 10 mg en toen na 8 weken dus gestopt. Dat is nu 4 weken geleden.

    Na 1 week begon ik veel te poepen. Beetje onsmakelijk, maar zeg maar 5 keer per dag en niet echt stevig.  Ik dacht op dat moment niet aan de paroxetine omdat ik ook bezig met gezonder en plantaardig eten.

    De afgelopen weken heb ik echter ook last van misselijkheid, duizeligheid en een soort van gespannen spieren/spierpijn. En ik ben heeeel prikkelbaar en snel  (onredelijk) boos.

    Zodoende contact opgenomen met de huisarts en zei gaf aan dat ik het nog een week of 5 aan moet kijken. Alle paroxetine is nu immers uit mijn systeem. Zou ik me nog "vervelender" gaan voelen, moet ik contact opnemen.

    Ik vind dit wel heel makkelijk gezegd van mijn huisarts. Hoe ik me voel is echt niet fijn.

    Ik wil graag jullie mening weten over het advies van mijn huisarts. Heeft een van jullie dit ook meegemaakt? Is het inderdaad nu maar moeten "uitzitten"?

     

     

     

    Reactie
    #297

    Je hebt veel te snel afgebouwd. Er zijn eigenlijk maar 2 opties:
    Uitzitten of terug aan de paroxetine... De huisarts zou eventueel diazepam kunnen voorschrijven om de ergste symptomen te onderdrukken

    Reactie
    #298

    Ik heb paroxetine ca twee jaar geleden afgebouwd van 20 naar 10 mg. Niet makkelijk maar te doen. Ik slik de paroxetine sinds 1995. Nu wil ik er helemaal vanaf en slik sinds enkele dagen de ene dag 5 mg en de andere dag 10 mg. Op advies van de huisarts. Ik heb hoofdpijn maar dan neem ik paracetamol. Toch ga ik doorzetten. Net zo lang tot 5 mg. "Normaal" voelt. Daarna begin ik aan 2,5 mg. Ook net zo lang totdat dit normaal.voelt. Daarna 1,25 mg. etc.  Al moet ik er een jaar over doen. Ooit ben ik van de een op de ander de dag gestopt van 20 mg. Naar niets. Maar dat was omdat ik zwanger wilde worden. Het was een hele maar het lukte. Alleen kwamen na de bevalling alle angsten weer terug en ben ik opnieuw begonnen met 20 mg. helaas.

    Reactie
    #299

    ik neem nu een kleine 2 jaar antidepressiva na een inzinking. Ben begonnen met Fluoxetine 20mg. Na enkele weken voelde ik dat dit niet voldoende was. Dan ben ik overgestapt naar Venlafaxine 75mg en nu ben ik daar goed mee. Vorige week kwam ik zonder te zitten en mijn huisarts was in verlof. Dan maar besloten om 5 dagen geen te nemen. De eerste 3 dagen ging dit nog redelijk, maar de 4de en vooral 5de dag heb ik enorm afgezien van de afkickverschijnselen. Ik voelde me zeker niet down dus dat was een goed teken. Alleen werd ik enorm misselijk, zweette ik veel, had een griepachtig gevoel, en voelde ik het verschil tussen warmte en koude niet meer. Echt een verschrikkelijk gevoel. Ik ben met piepende banden naar mijn huisarts gereden die net uit verlof was, voorschrift gevraagd en dan achter die pillen gereden, ik zat nog niet helemaal in de auto en had al 1 achterover geslagen. Mijn huisarts zei dat als de afkickverschijnselen hard toeslaan, dat dit betekent dat mijn hersenen zelf nog te weinig stoffen aanmaken, en dat ik dan nog niet mag stoppen.

    Reactie
    #300

    Dit is de grootste fabel, dit heet de antidepressiva val. Vooral venlafaxine staat berucht. Wat er eigenlijk gebeurt met je hersenen, bepaalde neuronen gaan anders functioneren. Ze reageren steeds meer op de venlafaxine die ze binnen kringen. Dit heeft niks met een oorspronkelijk te kort te maken. Er is zelfs nooit aangetoond dat als je angstig of depressief bent, dat je dan minder serotonine of noradrenaline aanmaakt. Het is de medicatie zelf juist, die deze onbalans veroorzaakt, en je dus op deze manier eigenlijk afhankelijk maakt van dit middel. Eigenlijk, het zelfde als wat harddrugs met je systeem doen.

    Reactie
Reageer op: Hoe lang ontwenningsverschijnselen paroxetine???
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief