- m25 juli 2011 om 20:24
Ik vertelde mijn gyn vanmiddag dat ik niet meer kan slapen van de voorween ik ben nu 36 weken en 3 dagen.
Mijn gyn zij gelijk dat ze mij iets voor zou schrijven dat blijk dus temazepam te zijn die moet ik tegelijk met paracetamol innemen.
Ik mag het om de 2 a 3 dagen innemen en heb er 5 gehad.
Maar is nu is mijn vraag nu ik eenmaal thuis ben twijvel ik of het wel veilig is, weten jullie dit misschien ik wil geen risico nemen.
3 reactiesReagerenbrenda a25 juli 2011 om 21:35Met geneesmiddelen kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Van een paracetamol zeggen ze dat het veilig is, van temazepan weten ze dat niet zeker vlgs mij. Ik zou het zelf niet nemen. Probeer of je iets homeophatisch kan krijgen, wel zeggen dat je zwanger bent, en neem je rust als je zoveel voorweeën hebt, soms is het een aankondiging van een vroeggeboorte. Sterkte voor de laatste paar weken.
Reageren
BrendaAnoniem26 juli 2011 om 21:50Benzodiazepines gaan doorheen de foëtoplacentaire barrière. Gebruik van benzodiazepinen tijdens het eerste trimester van de zwangerschap vergroot het risico van een verhemeltespleet.
ReagerenAnoniem26 juli 2011 om 21:51Pasgeboren baby’s kunnen na de geboorte last krijgen van langdurig gebruik van benzodiazepinen door de moeder tijdens de zwangerschap in die zin, dat ze de effecten een paar dagen blijven vertonen (slap, slaperig, weinig krachtig zuigen) en daarna een poos onthoudingsverschijnselen kunnen krijgen. Over schadelijke effecten op langere termijn bestaan onvoldoende gegevens, hoewel tot dusver geen afwijkingen zijn aangetoond. Diazepam is tijdens gebruik ook aangetroffen in moedermelk, daarom wordt de voorkeur gegeven aan flesvoeding tijdens de behandeling. Langdurig gebruik van benzodiazepinen tijdens de zangerschap lijkt niet te leiden tot stoornissen in de ontwikkeling van gedrag en IQ bij kinderen. Een klein aantal kinderen ontwikkelt zich traag in het eerste jaar, maar halen dit voor het vierde jaar weer in.
Reageren